• Kapha

Ringar till båda vid giftermål?

Om man är förlovad redan när man gifter sig, får då BÅDE mannen och kvinnan en ring till , eller bara kvinnan? Hör så många olika tycken om detta så .....

• Svar på tråden Ringar till båda vid giftermål?
  • FruSöderström

Man får göra som man vill. Jag har två, min man har en.

• Kickan 84

Man gör precis som man vill!

Min man kommer bara ha en ring när vi gift oss, medan jag kommer att bära vigselringen.

Ett litet pergomirakel! ♥ Jag ska bli pojkmamma ♥ BF 23/9 2007
  • Pshevil

Vi är förlovade men det är bara jag som har ring, vill ha det så. När vi gifter oss kommer vi ha ringar båda två.

I wanna be like water if I can, 'cause water doesn't give a damn
  • mimikry

Vi bytte ringar vid förlovningen, och sen fick jag en till när vi gifte oss.

Båda är ju "rätt" så välj vad ni vill, min man ville inte ha en till så vi körde på en ring för honom.

• LabLover

Min man ville också ha vigselring så vi gjorde så!

♥ Underbar dotter f. 8/6 2005 ♥ Bebis på väg BF 20 mars 2008 ♥
  • SaramedM

Vi bytte båda två
    Min man ville att det skulle synas på honom att han var gift och inte "bara" förlovad

• chevybrud

Jag o min sambo har varsin förlovningsring, vi skall gifta oss i september o när vi skulle kolla ring till mej o valde samma ring som vi hade tidigare med mönster så föreföll de sej så att man fick två ringar till priset av en, så min blivande man kommer ha två ringar han med ;)

Det blir allt vanligare att mannen har två ringar, men man kan göra som man vill, har mannen bara en ring så brukar man gravera in vigseldatumet i hans förlovningsring :)

• fraggelanna

jag har 2 ringar,,, medans min man har en bred ring, om mannen har en ring så graverad vigseldatumet in i förlovningsringen,,,

• johandra

Japp det där gör man som man vill med...

Min man ville oxå att det skulle synas att han var gift,så han ha 2 ringar Själv tycker jag det e sååååå snyggt och e glad att han ville ha det

Mamma till världens finaste Ella 060309 + syskon på väg v25
  • G P

Det är rätt mycket fritt val. Dock bör man veta att vid en kyrklig vigsel måste en ring växlas, det kvittar om det är mannen eller kvinnan som får den, men vanligtvis är det ju kvinnan.

Vid en borglig vigsel måste ingen ringväxling ske alls.

• PiaMaria

min man har 2 ringar och det var han själv som sa det när vi valde förlovningsringar 2001 att den här ringen ska vi ha sen när vi gifter oss. Dom liknar varandra. Och det tog ända till 2005 tills vi gifte oss, men jag e överlycklig att han själv ville ha 2 ringar....SKITSNYGGT!

• soldis

Min man lämnade in förlovningsringen och skaffade en ny "blaffigare" med både förlovningsdatan och vigseldatumet. Det kändes bättre att båda skulle trä en ring på fingret just pga att kärleken är evig, oändlig utan slut precis som en ring.

• Morbid Mistress
    Flyttar tråden till en mer passande rubrik / Moderator
  • the future
    Pshevil skrev 2007-08-08 12:20:15 följande:
    Vi är förlovade men det är bara jag som har ring, vill ha det så. När vi gifter oss kommer vi ha ringar båda två.
    Så har vi med.
  • Strömberg

Jag har två och min man har en ring, han är inte så förtjust i smycken plus att han har ett jobb som för att ringen är lite ivägen i bland..Så de gör man som man vill

har ett par som vi umgås med där båda har två ringar en i guld och en i vitguld var, snyggt de med

Josefin + Mikael + Knodden
  • JagL8

När vi gifte oss i somras så ville min man ha två ringar så att alla skulle se att han är gift. Jag har tre ringar- förlovningsring, vigselring och morgongåvaring.

• pallonhaj

Klart man gör som man vill.

Vi har 2 st båda två, annars syns det juh inte att man är gift

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker!
  • jenn79

Min man har 2 ringar och jag med givetvis. Vi båda ville att det skulle "synas" att vi är gifta och att han inte "bara" är förlovad sommånga då tror.

• NinaFina

Både maken och jag har två ringar. Han ville "se gift ut" så därför ville han också ha en ring när vi gifte oss.

Det finns inga "regler", man gör precis som man vill.

Lycklig tvåbarnsmamma till Elin född -96 och Isak född 23/10-06!
Svar på tråden Ringar till båda vid giftermål?