• Anonym (Undrar)

Behöver snabbt svar angående verkningstid för Sobril!

Ja, som överskriften lyder. Jag behöver veta hur länge man har hjälp av en sobril. Den hjälper ju ganska fort efter att man tagit den och har väl nått sin maxeffekt efter ca 30 minuter, men hur länge håller den i sig?

• Svar på tråden Behöver snabbt svar angående verkningstid för Sobril!
  • Anonym

Ptja, när jag åt sobril så höll det i sig i 2-3 timmar efteråt.

• Anonym

Kan men ens få Sobril fortfarande? Trodde de tagit bort det då det är beroendeframkallande.

• Anonym (Undrar)
    Anonym skrev 2007-08-08 13:58:12 följande:
    Ptja, när jag åt sobril så höll det i sig i 2-3 timmar efteråt.

Tack!

Anonym skrev 2007-08-08 13:59:21 följande:
    Kan men ens få Sobril fortfarande? Trodde de tagit bort det då det är beroendeframkallande.
    Ja nog har jag det utskrivet iallafall, mot ångest.

Någon mer? Jag lider av hemsk ångest och vill gärna ha svar på hur länge jag kan förvänta mig att sobrilen hjälper.... När den slutar verka vill jag vara beredd. Inte för att ta en till, utan för att slåss mot min ångest.
  • Anonym

hej hade den när jag var sjuk men blev så himmla trött somnade alltid av den men den värkar ett par timmar.

• Elphaba

Jag brukade alltid bli lugn och till och med dåsig av mina sobril i minst 3-4 timmar (om jag höll mig vaken, ofta tog jag en, den verkade efter 10-20minuter och sedan när jag lugnat mig så la jag mig för att vila, somnade och vaknade både utsövd och lugn en 4-5 timmar senare).

Anonym: Både sobril och oxascand (samma sak) skrivs fortfarande ut, men inte lika lättvindigt, och med en påpekan om dess vanebildande effekt (det finns medel som är betydligt värre i den kategorin dock).

Svar på tråden Behöver snabbt svar angående verkningstid för Sobril!