• Anonym (TD)

Gått vidare efter att hans dubbelliv

Hej!

Jag vill höra historier då ni har gått vidare med era parterns trots att han/hon har varit otrogen mot er. Och jag menar inte otrohet pgv fulla eller engångsgrejer utan då han/hon hade känslor för en annan och kanske tom planerade ett nytt liv med denne.

Finns det andra som hamnade nån gång i samma situation som jag?

Min man hade en älskarinna i flera månader. Först handlade allt om sex, men sen blev de vänner och till slut kom känslorna också. Trots detta när jag fick reda på allt så försökte vi reppa vårt förhållande. Det har gått några månader nu. De har inte någon kontakt. Men ofta är jag skeptisk om att jag verkligen kan lägga all svik bakom ryggen.

Hur lyckades ni med det?

• Svar på tråden Gått vidare efter att hans dubbelliv
  • Anonym (aldrig mer)

lyckades inte. Det tog slut.Skulle idag inte ens överväga att fortsätta förhållandet om det hände igen.

• Anonym

Inte ett svar på din fråga men en kommentar. Jag är en *sån* som har ett förhållande med en annan trots att jag är gift. Tro mig, om din partner säger att han älskar dig så lita på det. Kanske är det lätt att tänka att *om han verkligen älskade mig skulle han aldrig svika mig så* men man KAn älska någon av hela sitt hjärta OCH inse att man har känslor för en annan. Om din man valt att släppa kontakten med den andra så har han verkligen gjort allt som går för din skull. Hoppas ni kan gå vidare tillsammans.

• Anonym (?)

Men VARFÖR vill man ha 2 förhållanden?, vad saknar du eftersom du bedrar din äkta hälft?

Anonym skrev 2007-08-08 14:31:25 följande:
    Inte ett svar på din fråga men en kommentar. Jag är en *sån* som har ett förhållande med en annan trots att jag är gift. Tro mig, om din partner säger att han älskar dig så lita på det. Kanske är det lätt att tänka att *om han verkligen älskade mig skulle han aldrig svika mig så* men man KAn älska någon av hela sitt hjärta OCH inse att man har känslor för en annan. Om din man valt att släppa kontakten med den andra så har han verkligen gjort allt som går för din skull. Hoppas ni kan gå vidare tillsammans.
  • Anonym (TD)

Aldrig mer, varför lyckades inte det hos er?

Anonym, tack för din kommentar. Det är svårt att förstå att han älskar mig när han har sagt samma sak också till en annan i flera månader. Men jag vill lita på honom. Vi får se hur det går.

• Anonym (samma här)

Det har gått 5 månader sen jag fick veta om hans dubbelliv, och det är en kamp varje dag.
    Jag gråter mer sällan, jag tänker lite mindre på det, men jag har inte slutat tänka. VArje gång jag är sjäälv så kommer tankarna.
    Han älskade aldrig henne, säger han.. men de träffades flitigt under vad jag vet 3 månaders tid.

Jag litar inte på honom för ett öre längre, och det tär på vårt förhållande för jag känner att jag har rätt att bli arg på honom för allt och inget.
    Klumpen i halsen hela tiden...

ska till läkaren nästa vecka för ångesten jag har,

Hoppas av hela mitt hjärta att du kommer över det på nåt sätt...
    Lycka till...

• Anonym (TD)

Det har gått 4 månader sen jag fick veta allt. Och det är upp och ner hela tiden. Det kan ge lite hopp för dig att din man inte älskade henne. Det gjorde min. Vet inte varför han valde mig till slut. Jag kan inte fatta det. Om allt var så bra med den andra. För det sa han. Och så sa han att han älskade mig och därför ville han att vi skulle gå vidare tillsammans. Jag är rädd att det är bara för att slippa allt trassel med en skilsmässa och för att vi har ett barn tillsammans. Försöker inte tänka så, men tyvärr lyckas jag inte alltid med det.

• Anonym (samma här)

Så om jag frstått det rätt så har han varit den som fått välja vem han ska vara med?

Han säger att han inte älskade henne, men det vet jag inte om jag tror på. Hur kan man annars bete sig som han gjorde mot mig under den perioden. Han ville aldrig umgås, han sa att han inte visste m han älskade mig.. Nu ångrar han sig oh gråter ibland. Men jag försöker att inte vara naiv, han har varit otrogen mot sin föredetta oxå.. Med mig.. Han hade oss båda i tre månader utan att jag visste nånting..
    Sitter bara och väntar på att han ska vara otrogen igen.
    Kommer säkert inte hända på kanske ett par år, men i mitt hjärta känns det som att det kommer hända igen. Men jag bara är för svag för att lämna honom, jag älskar honom trots allt, och hade det inte varit för otroheten så är han den perfekta killen. Ger mig så mycket bekräftelse så det nästan är överdrivet. han har alltid gjort det.

Vet dock inte om jag hade stannat om det var hansom fick bestämma vem av oss han ville vara med.

• Anonym (TD)

Det var vårt gemensamma beslut att fortsätta vidare. Jag satt inte och väntade på vem han skulle välja. Men det är sant att han var osäker i början om han vill vara med mig eller vill ha ett nytt liv. Sen började vi prata med varandra, något som inte funkade hos oss på ett bra tag. Och då tog vi beslutet.

Det är inte framtida otrohet som oroar mig mest just nu. Utan jag vet inte om jag kan acceptera den här sidan av honom som kunde svida mig så här mycket. Såsom han vore en hel annan person. Jag frågar mig om och om igen hur han kunde göra det mot mig: ljuga, bedra mig, leva dubbelliv i flera flera månader.

Och jag är orolig för att jag knappt sett några tecken under den perioden. Han sa till mig då också att han älskade mig, vi hade sex regelbundet, vi gjorde saker tillsammans. Ja, vi bråkade jättemycket också, men ändå. Jag gillar absolut inte att han ljuger så bra. Just han som jag trodde var den ärligaste människan i hela världen.

Jag vet inte hur jag kan bortse från allt det här.

Och om han ska vara otrogen så önskar jag mig att han är det så fort som möjligt. För då är jag fortfarande ganska ung för att börja på nytt.

• Anonym (aldrig mer)

Anonym (TD) skrev 2007-08-08 16:28:05 följande:

Aldrig mer, varför lyckades inte det hos er?Anonym, tack för din kommentar. Det är svårt att förstå att han älskar mig när han har sagt samma sak också till en annan i flera månader. Men jag vill lita på honom. Vi får se hur det går.
    Därför något fint blivit förstört och aldrig går att få ogjort. Hur man vrider på det så går det inte att få ogjort. Varje tonläge, försening allt påminde om det. Jag kunde inte lita mer på något. Idag är jag glad att det är slut, fann en mycket mer äkta och varm livskamrat med samma erfarenhet som jag.
  • Anonym (TD)

under hur lång tid försökte du gå vidare med exet?

Svar på tråden Gått vidare efter att hans dubbelliv