• sofialisa

Blöjtårta, hur?

Hur gör man en blöjtårta?

Vad behöver man (förutom blöjor och presenter???) ?

Hur många blöjor går åt???

• Svar på tråden Blöjtårta, hur?
  • Mamsingen

Så här TROR jag att man gör:

*Börja med en rund kartongskiva. Rulla blöjor och ställ en i mitten, sen en cirkel runt med rullade blöjor, sen ytterligare en cirkel tills önskad storlek har uppnåtts. Knyt ett sidenband runt.
    *Lägg ett tårtpapper ovanpå blöjcirkeln och gör likadant igen med rullade blöjor tills den är lite mindre än föregående cirkel. Ytterligare sidenband.
    Nytt tårtpapper, ny blöjcirkel som är ytterligare lite mindre än föregående + nytt sidenband. SÅ det blir som en "bröllopstårta" i tre lager.
    Sen kan man väl fästa olika presenter (nappflaskor, gosedjur, nappar osv) med sidenband och säkerhetsnålar.

Men som sagt detta är hur jag tror att man gör.

The way I see it we´re all on the Hindenburg, so why argue for a windowseat...
  • MammaAnne

Hihihi så jäkla mysig grejj...

Älskar mina små skitungar så det gör ont....
  • ZezzA80

Det låter ju himla bra det där Mamsingen.

Ohh nu vill jag också göra blöjtårtor!!!

• sofialisa

frågan som jag sitter och funderar på ( tack för alla svar by the way)... sitter de olika sektionerna i hop? ???? eller kan de stora delen lossna osv???

• Sun80

Fick en blöjtårta när jag vänstade barn..jätte mysigt att få..har bilder på en i mitt galleri..=)

• Belzon

Hej jag gjorde en till min systerdotters dop. Det gick åt nästan ett helt packet pampers. Jag började med en blöja i mitten sen snurrade jag sytråd runt den i mitten + en ny blöja tills den blev lagom stor. Tårtpapper mellan våningarna och grillpinnar som höllihop dom. Bild finns i mitt galleri

• Rusty

Så här brukar jag göra, det går åt ett stort paket blöjor (runt 70 st kanske?):

Rulla blöjorna och knyt ihop dem. Testa ungefär hur du vill dela upp dem så att de tre våningarna blir lagom stora. Knyt ihop varje lager med ett fint band (eller ev med vanligt presentsnöre först och sedan eventuella "dekorationer", t ex en babyfilt och så sidenband utanpå det). Översta lagret brukar jag göra med en nappflaska i mitten som sticker upp.

Gör en botten av hård kartong, om den är ful gör du den lika stor som understa lagret, annars kan den vara lite större. Jag brukar använda (en ren!) gammal pizzakartong. Gör två hål i mitten av botten, ett par cm isär. Trä ett presentsnöre genom hålen så att bägge ändarna kommer uppåt, dra dem tillsammans genom mitten av första blöjlagret, sedan mitten på det andra och till sist längs nappflaskan i översta lagret. Knyt fast snöret hårt i nappflaskan.

Sen är det bara att dekorera!

• sofialisa

tack för tipsen !!!!!!!!!!!!!

• Jica

Det här var ju en riktigt kul grej....jag har trott att det varit en tårta så jag har inte ens läst trådarna om blöjtårta förut...det här ska jag testa...

Svar på tråden Blöjtårta, hur?