...puffar upp den här tråden!
Jag har alltid haft lite konstig mens med småblödningar innan och efter mens. Har fått diagnosen pco och har förmodligen sällan eller aldrig egen äl. Fick därför pergotime utskrivet direkt när jag ville bli gravid, och hade alltså inte försökt innan.
Med pergotime fick jag äl, men spottings kom likt förbannat ändå! Första kuren ca 9 dagar efter äl och höll i sig ända till bim då den riktiga mensen kom. Andra luren kom spottingsen igen, men då slutade det på bim -2 och det visade sig att jag var gravid!
Men lyckan var kortvarig och jag började småblöda i vecka 6, det blev sen mf i vecka 7. Efter mf fick jag en egen äl (jippi!) men spottings redan efter fem dagar. De höll i sig till bim (i 10 dagar...
).
Den här månaden har jag ätit pergotime igen och äl kom som den skulle. Men nu verkar det vara spottings på gång igen, 5-6 dagar innan bim. Jag blir galen!
Har läst en massa trådar om detta här på FL och alla verkar få olika svar. Det betraktas både som helt normalt och som ett tecken på progesteronbrist eller hormonell obalans. Jag vet att kroppen kan hamna i obalans efter mf, och att man kan bli gravid ändå. Men jag är ändå orolig att jag har progesteronbrist och att det var orsaken till mitt mf. Har tagit upp detta med min gyn men han säger att det inte är någon fara.
Någon annan som fått andra råd eller tips av sin gyn? Som blivit hjälpta av läkemedel eller naturläkemedel med progesteron?