• Lady Bling

Hur var er första mens efter förlossningen?

Är lite konfunderad, ca 3 ½ månad efter förlossningen har jag fått mensen tillbaka, tror jag. Det kom lite rosa natten mellan måndag/tisdag. Sen var det bara en aning rosa igår förmiddag, och sen försvann den helt. Vart tog den vägen undrar jag nu, ska det vara så här...

Kom det som en vanlig mens första gången ni fick mens efter förlossningen?

Kom mensen bara lite i taget eller satte den igång ordentligt redan första dagen?

Var den lika lång som vanligt eller höll den på längre/kortare?

Kom nästa mens som vanligt sen?

• Svar på tråden Hur var er första mens efter förlossningen?
  • JennyCB

Min 1:a kom efter 2 mån och var 4dagar istället för 5. Annars var det som vanligt

¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Lukas .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸
  • evaviola

Ammade inte o min mens kom 3,5 vecka efter förlossning. Den började som vanligt och varade lika länge, enda skillnaden var att den var mycket mycket rikligare o massa klumpar i.

• Lady Bling

Tack för era svar JennyCB och evaviola!

• Lady Bling

Mensen är fortfarande försvunnen, konstigt. Har aldrig haft så här förut.

• helene306

Fick tillbaka mensen 2½ månad efter förlossning, jag helammade. Mensen har varit som innan och regelbunden. Skillnaden från det att jag åt p-piller (innan barn) är att menscykeln blivit några dagar längre, så är det även nu efter att jag tagit ut spiralen. Skönt!

F+H=D -syskontillverkning pågår!
  • Lady Bling

Tack för ditt svar helene306!

• Tussetösen

min första mens kom nu för en månad sen snart... det gjorde riktigt j*vla ont sen började jag blöda lite i ett par dagar...
    det är 9 månader sen sonen kom...

• biltokig1

Har bara fått min en gång än så länge, fick tillbax den efter 7 mån eller så. Ammade oxå  fram tills dess. Var som vanligt ungefär, fast något längre kanske. Men kände inte att den var på g som jag brukar göra ett par dagar innan.

Monz 061127 Mammas lilla prins!!!
  • Joje

Har också haft lite konstigt med småblödningar... Fick barn för cirka 4 månader sedan.

Hade lite mensmol för ett par veckor sedan och ingenting hände, men efter några dagar så fick jag lite brunröda spottings i några dagar som nu har försvunnit... hade mensvärk igår morse, ingenting har hänt än...är det mens eller nåt annat?

• Lady Bling

Tack för era svar Tussetösen, biltokig1 och Puff!

Det har fortfarande inte kommit något mer.

Hur har det gått för dig Puff? Ja ,man undrar ju om det är mens eller vad som händer.

• maadicken

dubbelt så lång, 8 dagar istället för 4.
    blöder mängder och åter mängder, blödde mycket lite tidigare.
    ingen mensvärk längre, hade riktigt ont i magen första dagen tidigare.

mensen kom 2 veckor efter att avslaget slutat (ammade) och sen dess är den punktlig varje månad.

~~ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel~~ * 070222*
  • Rulltrappa

satte igång ordentligt efter 8,5 månader och höll på LÄNGE, trots att cerazette brukar ta bort menstruationen helt för mig.

• Lady Bling

Tack för era svar EKJ76, maadicken och Rulltrappa!

• JosJos

Puff - jag fick också ett par mellanblödningar. BM sa att det troligtvis var pga att jag äter Cerazette. Äter du också det?

• Heather
    Lady Bling skrev 2007-08-08 15:35:52 följande:
    Kom det som en vanlig mens första gången ni fick mens efter förlossningen?Kom mensen bara lite i taget eller satte den igång ordentligt redan första dagen?Var den lika lång som vanligt eller höll den på längre/kortare?Kom nästa mens som vanligt sen?
    Det kom som "vanlig" mens första gången, dock mycket rikligare. Satte igång ordentligt med detsamma och var lite längre än vanligt (tidigare 4 dagar, "nu" 7). Nästa mens därefter vet jag inget om då jag blev gravid igen med detsamma!
    ღ Anton 051101 ღ Erin 070413 ღ
  • Lady Bling

Tack för era svar JosJos och Heather!

Svar på tråden Hur var er första mens efter förlossningen?