• jarovean

Nutrilett banta

Är inne på min andra dag med nutrilett. Hur klarar man av denna bantning? 5 påsar om dagen får man äta men jag tycker det är för lite, är såååå hungrig.
    Fy vilken dålig karaktär jag har, gnäller redan efter andra dagen.
    Ni som lyckats, hur gjorde ni? Vänjer man sig eller går hungerkänslorna över???

• Svar på tråden Nutrilett banta
  • strojes

jarovean: Låt bli att byta alla mål mot nutrilett. Ät tex kvällsmat och byt resterande mål.

• Snutte83

Jag är också inne på min andra dag!

Ät frukt (står på förpackningen att man får) och drick mycket mellan!!
    Man kan även byta ut 1dl vatten mot kallt kaffe om man vill det.

Jag har köpt hem frysta bär och mixar i lite. Osötade då. Blir mycket mer mättande!

HUr mycket ska du gå ner? Och hur länge ska du dricka det?

Jag ska köra en full 2 veckors-kur. Byter ut alla mål.
    Ska gå ner sammanlagt 20kg, så detta är ju bara början...

Om man öppnar ögonen och det är alldeles svart, då är man medvetslös
  • zelda71

Har också kört nutrilett och hade ständiga hungerskänslor + att det var riktigt äckligt att få i sig. Har nu börjat med cambridge istället o det funkar betydligt bättre. 3:e dagen o inga hungerskänslor. Det smakar även gott! Testa det istället.

• jarovean

snutte-Jag ska gå ner 8kg hade jag tänkt mig. Ska i alla fall köra 1v med bara nutrilett. Sen får jag se om jag börjar äta ett mål eller om jag håller ut 1v till....

• strojes

jarovean: Det går långsammare om man inte byter ut alla målen men självklart går man ner om man bara äter ett mål mat om dagen så vida det är nyttig mat. Man får ju hålla sig från grädde i såsen och välja magra näringsrika livsmedel som mättar länge.

• LisaS

Nutrilettbantning är den sämsta tänkbara bantningen. Visst man går ner i vikt, men man behåller inte den vikten sen.
    Under nutrilettkuren ställer kroppen in sig på svält, när man börjar äta igen tar kroppen åt sig allt den har gått miste om...då går man upp igen.

• 82an

Jag brukar byta ut kvällspåsen mot en bar. Det är lite mer mättande Sen dricker jag mycket te.

Ni som tycker att Nutrilett smakr äckligt så kan jag tippsa om att Naturdiet smakar mycket bättre. jag brukar även mixa med mycket is och dricker med sugrar då är det helt drickbart. Nutrilett är så äkligt att jag får kväljningar.

LisaS skrev 2007-08-08 19:17:31 följande:
    Nutrilettbantning är den sämsta tänkbara bantningen. Visst man går ner i vikt, men man behåller inte den vikten sen. Under nutrilettkuren ställer kroppen in sig på svält, när man börjar äta igen tar kroppen åt sig allt den har gått miste om...då går man upp igen.
    Jag har inte gått upp allt efter att jag har bantat på naturdiet utan hållt vikten bra efteråt genom att äta normalt. Jag tror det är lite olika hur man fungerar. En vän till mig går upp allt på en gång.
    Milky Joe is more than just a coconut on a stick.
  • Elis mamma

Hej hej.
    Här är en till som ska börja från och med i dag.
    Men jag tänker äta middag och frukt på morgonen, får se om jag får nåt resultat av det.

Längtans tid är här.
  • jarovean

Har hållt på i ca 2v nu. Gått ner från stl 40 till 38!! =)
    Äter numera mat och nutrilett. Äter inte alls lika stora portioner eftersom jag blir mättare fortare nu. Snart kanske jag får på mig alla jeansen i garderoben igen=)

• 82an
    jarovean skrev 2007-08-17 12:45:03 följande:
    Har hållt på i ca 2v nu. Gått ner från stl 40 till 38!! =)Äter numera mat och nutrilett. Äter inte alls lika stora portioner eftersom jag blir mättare fortare nu. Snart kanske jag får på mig alla jeansen i garderoben igen=)
    Gud vad duktg du är Så länge har jag aldrig orkat hålla mig. Har du något bra knep? Blir det lättare efter några dager?
  • jarovean

I början kompletterande jag med frukt o grönsaker.Måste få bita i nått=)
    Nu äter jag även middag med familjen på kvällen . Men ca en timme innan tar jag en påse så jag inte blir så hungrig när vi ska äta. Då slipper jag sitta o titta på när dom äter men tar mycket mindre än jag brukar. Sen har jag skärpt mig med matlagningen. Dammat av en gammal lergryta =) Gott o fettsnålt.

• 82an
    jarovean skrev 2007-08-17 13:16:22 följande:
    I början kompletterande jag med frukt o grönsaker.Måste få bita i nått=)Nu äter jag även middag med familjen på kvällen . Men ca en timme innan tar jag en påse så jag inte blir så hungrig när vi ska äta. Då slipper jag sitta o titta på när dom äter men tar mycket mindre än jag brukar. Sen har jag skärpt mig med matlagningen. Dammat av en gammal lergryta =) Gott o fettsnålt.
    Ah, hur många påsar tar du om dagen då?
  • jarovean

Jag tar 4. Om man inte äter något så ska man ta minst 5.
    Men om jag är hungrig på kvällen (vilket har varit min godis/chips tid) så tar jag en påse till även om jag fått i mig tillräckligt många den dagen. Det är så lite kalorier i dom så jag tycker det är bättre att ta en extra än att vara hungrig.
    Om jag ska lyckas gå ner i vikt så klarar jag inte av hunger . Då kommer det bara sluta i att jag proppar i mig chips som vanligt...

• Farbror Malin

Kan rekommendera Allevo soppa (liknande nutrilett fast varm) finns på ICA, samt att köpa hem många olika smaker. Man blir lätt trött på choklad

Svar på tråden Nutrilett banta