• Emmec

Täby barnmorskemottagning - är de bra?

Vi planerar att bli gravida med bebis nr 2 inom en ganska så snar framtid. :)

Förra graviditeten gick jag hos Barnmorskorna i Gamla stan. Jag var super nöjd med dem, men bor i Åkersberga och det kändes lite långt att åka in till stan när man gått en vecka över tiden..

Så nu undrar jag lite över Täby barnmorskemottagning. Någon som går/gått där? Bra eller dåligt att säga om dem? Är deras läkare/gynekologer trevliga och duktiga? Någon speciell barnmorska som ni rekomenderar/avråder ifrån där?

Tack på förhand!

(gör ett försök att få svar härinne, eftersom jag inte fått något i "väntar barn")

• Svar på tråden Täby barnmorskemottagning - är de bra?
  • sakaij

Jag har haft min BM på Danderyds sjh. Helt underbara. Sen kommer de och hälsar på när man väl fött också!!

Täby vet jag inget om.

• Emmec

Menar du att de hälsar på på BB eller hemma?

Men har jag min barnmorska på Danderyd så får jag ingen garantiplats på BB Sthlm tyvärr, det vill jag gärna ha. Där ligger förlossningen/BB i samma lokaler, så man har samma barnmorska hos sig tills man åker hem, det är toppen.

• sakaij
    Emmec skrev 2007-08-08 20:13:43 följande:
    Menar du att de hälsar på på BB eller hemma?Men har jag min barnmorska på Danderyd så får jag ingen garantiplats på BB Sthlm tyvärr, det vill jag gärna ha. Där ligger förlossningen/BB i samma lokaler, så man har samma barnmorska hos sig tills man åker hem, det är toppen.
    De hälsar på på BB
Svar på tråden Täby barnmorskemottagning - är de bra?