• Anonym (Sambo)

Skavsår i stjärten

Min sambo har fått skavsår mellan skinkorna.
    Han jobbar i fabrik där det är väldigt varmt så jag antar att han blivit svettig och sen har skinkorna skavt mot varandra.

Han har givetvis ont va det här och jag vet inte vad jag ska göra? Han säger att det nästan ser ut som brännmärken, och det blöder lite också.

Är det någon som har nån idé vad man kan göra för att lindra det så det kan läka?

• Svar på tråden Skavsår i stjärten
  • Pyris

Kan han inte testa inytitiol (stavas?)Det lägger sig ju som en hinna o håller fukten borta.

• Anonym

usch, det låter inte roligt... men försök att sätta lite inotyolsalva som är perfekt mot sår i stjärten. försök även att avlasta mellan skinkorna med bomullstyg typ lakan så att de inte gnuggar mot varandra

• korven72

puder? samt luftiga kalsonger och kläder.

• Anonym

potatismjäl vet jag en kille som använder! Funkar jättebra säger han,

• Anonym (Sambo)

Ja och det har vi ju hemma också :D
    Tack så mkt det hade jag inte kommit på själv!
    Jag tänkte först på plåster men det fungerar nog inte eftersom det inte är hårfritt mellan hans skinkor ;)

• Anonym

Potatismjöl brukar jag få ha på insidan av låren då de e som varmast, om man tex har kjol på sig.... men de e ju i förebyggande syfte sen å inte då de redan blivit sår. inotyolsalva tycker jag låter bra.

• Anonym (Sambo)

Då ska jag be gubben smörja in sig med salvan o sen blir det till att han får använda potatismjöl för att förhindra det.

Tyvärr kan han inte ha luftiga kläder då han jobbar i fabrik och det är som en ugn där inne. De tillverkar gipsskivor

• Dora

Har inget tips men på www.ironbutt.com kan du få tips om hur du förhindrar att det händer igen. Det är en seriös sida alltså, för motorcyklister som åker långt och får ont där bak. Borde funka för fabriksarbetare också.

• Anonym (Sambo)

Såg precis att vi inte alls hade den salvan hemma utan bara Idomin salva, fungerar den lika bra?

• RiaRa

Borde den göra, den är ju fet och sitter kvar.

Anonym (Sambo) skrev 2007-08-08 20:12:47 följande:

Såg precis att vi inte alls hade den salvan hemma utan bara Idomin salva, fungerar den lika bra?
  • Anonym

Idominsalva över natten så är det borta på morgonen. iaf för oss.

• Livet hittar alltid en väg

Inotyol salva tar bort det där på några timmar. Är bra mot så väl stora som små röda stjärtar

Svar på tråden Skavsår i stjärten