• mamyleine

Finns det fler i min ålder som känner sig äldre än vad ni är?

Jag söker liksinniga. Personer som är runt min egen ålder (23) eller ja även om du är äldre är du självklart välkommen.

Jag har varit med om så jäkla mycket i mitt liv att jag känner mig flera år äldre än mina vänner, när jag umgås med andra i samma ålder känner mig mig alltid mer som deras äldre kloka syrra än deras kompis. Jag märker ofta att jag lättare kan känna mig nära en person på 30+ än en person runt min egen ålder.
    Detta är inget som är pga att jag fött barn som alla deräkt säger "man mognar flera år osv" i mitt fall kände jag mig som en gammal kärring redan som 15 :-/ . Jag vill träffa fler som är som mig. Fler med livserfarenheter som gör sig äldre än man är. Och då menar jag inte standard repliker som "jag söp varje dag från 14 års ålder" , utan riktiga saker som aneroxia, död inom närmaste familjen, alkoholiserade föräldrar, misshandlade av sina föräldrar osv.

Min pappa dog i en bilolycka när jag var 9 år det fick mig att växa som person väldigt mycket, detta gjorde mig till en person som var utanför jämt då jag hade erfarenhet av en "vuxen" sak. Jag har även mer saker som fått mig att växa upp den tuffa vägen.

Finns det fler som jag? Jag vill träffa liksinnade.

Kanske ska tillägga att jag har en son på snart 3 år. Började vänta honom när jag var 19.

~ If you think money can?t buy you happiness, you haven?t been shopping in the right stores ~
  • Svar på tråden Finns det fler i min ålder som känner sig äldre än vad ni är?
  • Shorona

Har inte vart med om samma saker som dig men andra saker som har satt sina spår. Har också alltid känt mig äldre än jämnåriga och därför inte umgås med dem. Jag är också 23. Har en son på 9 månader.

Stolt mamma till Nicke-lilltroll! 061103
  • angelica88

Ja jag känner igen mig som du fast jag är ju bara 19.. När jag var 7 år fick jag min minsta syster, och min pappa tog aldrig ansvaret för henne fast han fanns med i bilden, så när mamma var borta fick jag göra mat, hämta på dagis m.m. Tror att det bidrog mkt till att jag mognade tidigt.. Väntar nu mitt första barn

• mamyleine

Hej! Va kul att ni skriver

Grattis till barnen :)

~ If you think money can?t buy you happiness, you haven?t been shopping in the right stores ~
  • Shorona

Tack!
    Men räknas vi som unga föräldrar när vi är 23?? Tycker det är en lagom vuxenålder att vara förälder i? I och för sig fick du ditt barn när du var 19 men ändå!

• mamyleine

La in det här för fanns ingen bättre ställe. Sökte på känsliga först och "vanliga" fanns de inte heller på. Tror att den här "unga" föräldrar hamnar lite beroende på när barnet föddes. Kände lite på unga föräldrar också för att jag tror jag hittar fler som är i samma situasion/ålder kanske något yngre + något äldre. Har för mig att folk säger att upp till 25 kan man skriva här . Så får man innan så är de okej.

Shorona skrev 2007-08-08 21:46:07 följande:
    Tack! Men räknas vi som unga föräldrar när vi är 23?? Tycker det är en lagom vuxenålder att vara förälder i? I och för sig fick du ditt barn när du var 19 men ändå!
  • mamyleine

De är så tråkigt när det är så :-/ , känns kul att 3 st redan svarat och jag hoppas den här tråden växer så man kan prata med varandra, för jag behöver träffa mer folk som är som mig själv.

Tonx skrev 2007-08-08 21:49:00 följande:
    Känner precis som du. Har svårt att finna likasinnade i samma ålder.
  • UWO BaraJag

Jag gjorde det när jag var yngre. Kände mig som 30 när jag var 20, 40 när jag fyllde 30. Nu känner jag mig urgammal, fyller 35 i höst.

Fullt Ös - Medvetslös!!!
  • Shorona
    mamyleine skrev 2007-08-08 21:48:53 följande:
    La in det här för fanns ingen bättre ställe. Sökte på känsliga först och "vanliga" fanns de inte heller på. Tror att den här "unga" föräldrar hamnar lite beroende på när barnet föddes. Kände lite på unga föräldrar också för att jag tror jag hittar fler som är i samma situasion/ålder kanske något yngre + något äldre. Har för mig att folk säger att upp till 25 kan man skriva här . Så får man innan så är de okej.
    Ah, okej.
    Snokade lite i ditt krypin på dina bilder. Nej, inte är du tjock i alla fall! Men det är ju alltid svårt att se sig själv realistiskt.
  • Tonx
    mamyleine skrev 2007-08-08 21:52:25 följande:
    De är så tråkigt när det är så :-/ , känns kul att 3 st redan svarat och jag hoppas den här tråden växer så man kan prata med varandra, för jag behöver träffa mer folk som är som mig själv.
    Ja, jag känner också att jag behöver träffa nya människor som är mer som mig. Jag har mycket vänner, men bara en som jag känner är som mig, och vi träffas inte ofta..
Svar på tråden Finns det fler i min ålder som känner sig äldre än vad ni är?