• Sparrrow

Glödheta händer och fötter

Mina händer och fötter känns som om de glöder, de är inte svettiga eller så men det känns som om de "brinner"
    ÄR det någon som känner igen sig eller har ngt bra tips?
    (Jag fuktade en handuk i iskallt vatten och la om fötterna och det funkade väl sådär för jag fick restless legs av det istället hehe)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-22 08:46:49:
    Tillägga att jag är i v.25 på fredag 24/8.
    Jag brukar med sova med fötterna utanför täcket eller ta en iskall dusch innan sängdags, men spannen är oxå ett bra alternativ faktiskt =)

• Svar på tråden Glödheta händer och fötter
  • Camilla85

Jaa, samma här! Jag är kokhet om händer och fötter. Man blir ju galen!!! Tyvärr har jag inget bra tips, men jag sköljer ofta händerna i iskallt vatten och går med sandaler/flip flop ute oavsett väder! =)

• Mercedes211

samma här... känns som om man har en vulkan inom sig... enda skor jag kan ha är flipp-flopp för mina fötter är väääldigt svullna... man har mer blod och vätska i kroppen sen så beror det på hormonerna... älskar sommaren i vanliga fall men längtar efter hösten nu... jsg är beräknad 23 augusti

• Sparrrow

Sitter just nu med fötterna i en spann med iskallt vatten haha! Det är sköööönt!

• Spexig

Japp, framför allt fötterna på natten (gissa varför jag fortfarande är uppe halv sex...)

• Ann Lee

Haha, vad komiskt! Jag lider av precis samma sak och igår kväll sa min man till mig när vi hade gått och lagt oss "Imorgon får du skriva in en fråga på den där familjeliv och höra om det är några fler som går runt med kokande händer och fötter!"
    Jag har dessvärre inte heller något tips förutom att mina fötter defintivt måste vara utanför täcket när jag sover. Är er fötter och händer svullna också? Mina är nämligen nästan dubbel storlek och idag är vaderna också varma och liknar två stockar. Konstigt, fast det inte ens är så varmt längre. Älskar mina Scholl-tofflor, de är nog min räddning!

• Spexig

Brukar ta ett ganska långt svalt bad precis innan jag lägger mig, så kyls hela kroppen ner, sen torkar jag bara av det värsta och lufttorkar i sängen med fönstret vidöppet. Då är det ganska uthärdligt.

• lallitjej

Vet...det är rätt jobbigt....samma här...jag är en sån som alltid fryser annars, men nu som sagt glöder framförallt händerna ! Har 4 dar kvar till BF....tur inte sommaren har varit skållhet !!! svullen är man endå !

• Hedvig

Här är en till .. varma händer men glödheta fötter. Började tro att det var jag som var tokig, men ser nu att det är fler med samma problem. Är själv i v.27.
    Provade stödstrumpor idag,trots att jag inte är speciellt svullen.. men nåt måste man ju hitta på. Men de glödheta fötterna är fortfarande varma.. suck.

Ha en bra kväll!

• Sparrrow

Skönt och se att man inte är den enda med denna "underliga" åkomma hehe ..Jobbar ihop med 16 kvinns på ett kontor och alla mammor, men de har aldrig hört det här "problemet"

• Ann Lee

Hjälp! Nu är jag hur svullen som helst! Mina vrister är dubbelt så tjocka som vanligt. Det ser helt groteskt ut. Till och med min man som brukar vifta bort det mesta säger att det ser riktigt läskigt ut. Kan det vara normalt eller ska jag oroa mig?

Svar på tråden Glödheta händer och fötter