• Mary the fairy

Vad tycker ni om namnet Ethel?

Vi har egentligen nästan helt bestämt oss för att vår lilla tjej (som ännu inte är född) troligtvis kommer att få ett annat namn än Ethel men nu idag har jag börjat gilla det namnet mer o mer. Sambons farmor hette det... dock vet jag inte om det kanske låter lite för "hårt". Sen är det ju väldigt ovanligt... Skulle va kul o höra vad andra tycker om namnet.

• Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Ethel?
  • April Mamma

Nja....ledsen men jag gillar inte det namnet. Låter hårt...

MEN om ni gillar namnet så skall ni självklart ta det namnet. Alla kan ju inte gilla namnet man väljer

• Linda1976

Förknippar det med en hemsk dagisfröken jag hade som liten, så nej! Men eg är namnet ganska roligt och ovanligt!

Det finns inga synder, förutom dumhet.
  • Annamus

Jag älskar namnet Ethel. Min mormor hette det dessutom. Jag ville jättegärna ha Ethel på min bäbis, men tyvärr vägrar maken och alla jag frågat tycker det är hemskt mot det stackars barnet! MEH! Det är ju SÅ vackert!!!

• Mary the fairy

Tack för svar.

Nån mer?

• spöke

Jag tycker det låter rätt fint. Och om man har ett ovanligt namn är det alltid bra att kunna säga att man blev döpt efter en släkting. :)

• marmelade

Nej,sorry gillar inte namnet...

• JagL8

Tycker Ethel låter som en elak tant...

• Anne M

Nja, jag skulle då rakt inte ge mitt barn det namnet, men, ni ska självklart göra vad ni själva tycker .

** Concordia cum veritate ~ I harmoni med sanningen **
  • Prinsessan Viktoria

Om man har en släkting så barnet får ärva namnet som andra namn visst...men inte som tilltalsnamn..

Sj tycker jag inte om namnet.

Svar på tråden Vad tycker ni om namnet Ethel?