• Anonym (Undran)

Banta med levaxin?

Ingen moralpredikan tack.

Jag har bara en undran....

Jag äter levaxin för dålig ämnesomsättning min tanke var om man äter lite extra borde ämnesomsättningen höjas yttligare? Har någon gått ner av att höja sin dos levaxin?
    Jag har väldigt överviktig och har ätit levaxin runt 1år och det har inte hänt något.

• Svar på tråden Banta med levaxin?
  • Anonym

jag äter det också och tanken har väl slagit mej nångång att jag skulle göra det, men har inte vågat. är rädd för att få hjärtklappning, som man kan få om man tar för stor dos. vågar inte mixtra så att det påverkar hjärtat.

• zaaga

Tyvärr. .Händer inget! Förutom att du får hemska biverkningar. Yrsel, hjärtklappning, illamående och darrningar...

Jag försökte. I ett svagt tillstånd då jag var less på min övervikt..
    Fick sen ångest och erkände för min läkare. Han skrattade gott åt mig och sa; om det nu fungerade skulle då inte effektiva bantningsmedel vara en enkel sak att skaffa fram? Då skulle väl inte läkemedelsföretag slita ihjäl sig för att hitta en lösning?
    Han påpekade sen också att det inte var farligt att ha testat, men det är otrevliga biverkningar..

• Anonym (Undran)
    zaaga skrev 2007-08-08 22:44:59 följande:
    Tyvärr. .Händer inget! Förutom att du får hemska biverkningar. Yrsel, hjärtklappning, illamående och darrningar...Jag försökte. I ett svagt tillstånd då jag var less på min övervikt.. Fick sen ångest och erkände för min läkare. Han skrattade gott åt mig och sa; om det nu fungerade skulle då inte effektiva bantningsmedel vara en enkel sak att skaffa fram? Då skulle väl inte läkemedelsföretag slita ihjäl sig för att hitta en lösning? Han påpekade sen också att det inte var farligt att ha testat, men det är otrevliga biverkningar..
    hmm ok. Konstigt egetligen... för ämnesosättning höjs och med det måste ju man förbränna mer? Men men om man tänkter efter så används det inte som batningsmedel....
  • Anonym

...lägg till att man kan få hemska diarréer om man får för hög dos levaxin. Det hände mig när jag bara höjde dosen litegrann, på LÄKARENS inrådan! Usch, yrsel, illamående, hjärtklappning dessutom. Näe, det finns många bättre sätt att plåga sig själv på. Och som sagt, man går inte ned i vikt av det...

• DarkLink

jag har oxå testat *fnissar*
    tyckte inte att det funkade heller

däremot tycker jag att viktminskning går trögare om jag har för LÅG dos, men det hävdar min läkare att det inte ska påverka... men jag vet inte jag... jag tror att det gör det.

• Joico

Säger som här ovan nånstans, det funkar inte. Jag tänkte också tanken - och gjorde det. Blev illamående, konstig i magen, yr osv. Så tyvärr, himla bra tanke dock. Eller hur?

• zaaga

Anonym (Undran) skrev 2007-08-08 22:48:17 följande:

hmm ok. Konstigt egetligen... för ämnesosättning höjs och med det måste ju man förbränna mer? Men men om man tänkter efter så används det inte som batningsmedel....
    Det var precis så jag tänkte också!!
    Men tydligen så var det inte så enkelt.. Inte för att jag fattar, men jag är inte utbildad i medicin heller så jag litar väl på herr doktor då.. Och mitt eget test!

Det där om bantningsmedel som han sa var faktiskt en bra kommentar, fick en ju att inse att han måste ha en poäng i att det inte går. *s*
Svar på tråden Banta med levaxin?