hur få reda på vem som ringt från skyddat nummer??
hej,
fick nyss ett väldigt otrevligt samtal från skyddat nummer. Undrar hur man ska göra för att ta reda på vem som ringde, är det Comviq man ska vända sig till eller måste man gå till polisen?
hej,
fick nyss ett väldigt otrevligt samtal från skyddat nummer. Undrar hur man ska göra för att ta reda på vem som ringde, är det Comviq man ska vända sig till eller måste man gå till polisen?
Det går inte tyvärr.
När jag jobbade på Telia så kunde man köpa en tjänst som hette spårning, då kan man spåra 5 samtal, men det gäller bara "kommande" samtal, alltså inte sånna som redan ringt.
Den tjänsten är dyr.
Du får nog vända dig till polisen isf o göra en anmälan o se om dom kan hjälpa dig, dessvärre tror jag inte dom gör så mycket om det inte handlar om ex hot el liknande.
På Telia kunde vi inte se abonenters inkommande samtal så jag tror inte Tele2 o andra kundtjänster kan det heller. Om det inte förändrats dvs, det var ju några år sedan jag jobbade där.
tack för ditt svar! nej, varken comviq eller polisen kunde hjälpa mig, men jag gjorde i alla fall en polisanmälan så det finns på papper så att säga. hoppas att det var en engångsföreteelse.