• machi

Fortfarande grön bajs???

Min son är snart 11 veckor och har haft magknip sen 6:e vecka . vi hat provat med minifom, babymassage och knäböj osv. han har visserligen blivit mycket bättre men har fortfarande problem med magen och när vi hjälper honom med att bajsa (knäböj), blir livet underbart igen för honom.
    han kan dock bajsa riktigt grönt när han har riktigt magknip. Enligt barnmorska är det inget att oroa sig för eftersom mag-tarm kanalen håller på att utvecklas!
    Är det någon som känner igen sig??? vad har ni fått höra vad det kan bero på? Behöver jag vara orolig ??

• Svar på tråden Fortfarande grön bajs???
  • annika46

min son bajsar också grönt bajs, han är fyra månader. blev lite bättre ett tag men nu när han har börjat med smakportioner är det lite grönt igen. har aldrig reflekterat över att det ska vara något som är fel. säger barnmorskan att allt är bra så får man ju försöka lita på det.

• SaramedM

Jag skulle testa att amma samma bröst flera gånger. Grönt bajs är inte farligt men kan vara ett tecken på att han får i sig lite för mycket av förmjölken. Det kan också ge magknip.

• annika46

jag helammar inte liam och nu den sista tiden har han bara fått ersättning. hans bajs har ändå alltid varit lite grönt och han verkar aldrig ha ont i magen. gnäller aldrig iallafall.

• Filippa07

Min tjej bajsar också fortfarande grönt bajs. Hon är fem månader och äter ersättning plus lite smakportioner. Har heller aldrig reflekterat över att det skulle vara något fel. Hon har heller aldrig haft problem med magen.

Svar på tråden Fortfarande grön bajs???