• Ancilla

Någon här som ber aftonbön med sina barn?

Hejsan !
    Surfar runt lite och ser att det är många olika slags frågor som diskuteras här. Jag är mor till en underbar liten dotter på 9,5 månader och jag och min man tycker att det är självklart att vi börjar ha någon slags aftonbön med henne så tidigt som möjligt så att det blir en naturlig del av livet. Hittills har vi sjungit "Jag få va hos Dig, jag få be till Dig...." . Har sett att det finns andra kristna här på Famileliv och undrar om någon vill dela sina erfarenheter hur ni gjort. Morgon ,kväll, Gud som havet eller fritt formulerade böner?  Tar tacksamt emot tips.

GUds Frid

Ancilla

• Svar på tråden Någon här som ber aftonbön med sina barn?
  • Mickis74

Nej, det gör vi inte...

• flybell

Vi ska få våran bebis när som helst och jag tänker också läsa afton bön med mitt barn?
    Tycker att de verkar vara en jätte bra ide...

• ullabella73

Bra idé på gonattsång! Jag har tänkt sjunga "DU vet väl om att du är värdefull" vid läggning, samma sång som jag sjöng för lillan i magen, men inte börjat än. Däremot har jag börjat läsa "Gud som haver" innan gonattpussen när hon lägger sig för natten. Hon är snart 7v. så hon förstår nog inte så mycket av det, men jag tänkte att det kan bli en rutin för oss två som upprepas varje kväll.

• Addis

Hej!
    Läser alltid Gud som haver... varje kväll. Är själv uppväxt med det så det kändes naturligt att göra det med mina egna barn.
    På morgonen vid grötdags brukar jag sjunga någon sång. Brukar variera lite men ofta Detta är dagen ..... Har en flicka på två och en pojke på fyra månader. Bägge lyser upp när man börja sjunga.

• fixarmamma

vi kör gud som haver.Men endast mrd min mista 3,5 år de två stora gör lite som dom själv vill.
    Hittade herren lite senare nämligen så de två stora är inte vana går i kyrkan nästan varje söndag.

• gryta

Gud som haver blir det hos oss, och spontana sånger under dagen, sjunger rätt mycket för min tjej. Va kul med fler religiösa!

//gryta

Svar på tråden Någon här som ber aftonbön med sina barn?