bära barn ringsjal? Åsikter tack! :) Gärna snabba svar.
Funderar på att köpa en bära barn ringsjal. Är det nån som har någon erfarnhet av denna sjal? Åsikter behövs!
Funderar på att köpa en bära barn ringsjal. Är det nån som har någon erfarnhet av denna sjal? Åsikter behövs!
JAg köpte en för 700 kr men min dotter blev hysterisk av att ligga i den. Testade flera gånger men alltid med samma resultat, så tillslut gav jag upp.
Jag har burit MYCKET i ringsjal och tycker att den är toppen! Speciellt när barnen är lite större och kan sitta i sjalen på ens höft. Innan dess hade jag en moby wrap som håller fast barnet mot en på ett annat sätt.
Med ringsjalen kan jag fortfarande bära Ellendellen trots att hon väger runt 12 kg! Perfekt när man behöver ha henne på ryggen i skogen tex när hon inte orkar gå längre själv.
Jag är inte vidare förtjust i den, har bara provat men jag trivdes inte med den.
Är det en första sjal du ska köpa och hur stort är ditt barn?
Ringsjal fungerar bäst när barnet är lite större och främst för kortare bärstunder. Ringsjal är heller inte så enkelt som det ser ut, utan kan kräva en hel del övning innan det fungerar. När det väl gör det är det dock ett väldigt bra bärhjälpmedel.
Jag har burit min pojke en del i ringsjalen. Men då "japanskt". Tyckte det fungerar jättebra. Även om man bär på ena axeln tycker jag det avlastar bra över hela ryggen eftersom barnet kommer så nära kroppen.
Här finns instruktioner:
www.faktisktpraktiskt.se/barinstruktioner/Japanskt/index.html
Är det någon av er som vet nåt eller har hört nåt om Ricotti bärsjal?
Tack för era svar! Nu har jag suttit hela förmiddagen och surfat runt och kollat på sjalar, bärselar etc. Jag har kommit fram till att en Ergo NG bärsele är nog vad som kommer att passa mig bäst. Så nu har jag beställt en sån.
Stort tack igen! Kram på er!