• Cmon baby

Kylanordning om man ska tälta?

Jag och min sambo tänkte åka till åland och tälta. Är det någon som har tips på bra, stor kylanordning man kan köpa där man kan hålla matvaror kalla? Kött, smör, mjölk. Det finns resekylskåp men de är så små. Kylväska håller bara under dan med kylplattor.Vi ska vara borta 3 dagar, 2 nätter.

*life is like a box of chocolates....*
  • Svar på tråden Kylanordning om man ska tälta?
  • thesa2

fall ni ska ha bil med er så finns det speciella som man kan ha i bilen,

• abnocto

Kött köper vi alltid, såvida vi inte tagit med det fryst för då tar det lång tid innan det tinat upp. Annars har vi oftast två vanliga kylbagar med oss. En liten där det mest akuta är, smör, ost m.m.. Till den byter vi kylklampar om det behövs. SEdan en större där vi har sådant som inte är så akut om det inte är så kallt. Till den köper vi inga klampar utan när det börjar bli varmt så är den tom på mat.

• Cmon baby

javisst, tack för tipsen, hittade en kylbox på claes olsson som man kopplar till bilen. Sambon visste ju detta såklart, men jag är så snabb och frågar ibland. Kram

*life is like a box of chocolates....*
  • abnocto

Tänk på att den inte går när bilen står still så det gäller ändå att kyla så mycket som möjligt. Effekten är inte de bästa i dessa.
    Man kan t.ex frysa ett par flaskor vatten och stoppa i, frysa det man tänker äta dagen efter m.m. Jag fryser även bregottet och brödet jag inte ska ha förrän oftast dagen efter.

Svar på tråden Kylanordning om man ska tälta?