• TeeTee

Varför pipmugg?

Jag undrar varför så många använder pipmugg till sina små? Är det inte ett onödigt mellansteg egentligen? Vad är skillnaden på pipmugg och flaska -förutom att det kanske kommer lite mer vatten åt gången från en pipmugg? Sedan efter pipmuggen måste dom ju ändå lära sig att dricka ur ett glas. Varför inte hoppa över pipmuggen och lära dom dricka ur glas direkt?

Dom kan lära sig att dricka ur glas mycket tidigare än man tror!

TIPS: börja med ett snapsglas! Det har perfekt storlek för lillens mun!

det har inget med golf att göra
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-09 11:54:10:
    Jag mener altså inte till välling, utan till vatten som måltidsdryck.
  • Svar på tråden Varför pipmugg?
  • thesa2

min son biter väldigt mycket när han dricker så vi använder pipmugg

• uniMog

För att jag inte vill ge dryck till maten ur flaska. Flaska anser jag är för ersättning/välling och inte för andra drycker.

What do they need such good eyesight for anyway?
  • jagharbyttnick

Anledningen till pipmugg för min del är att vi slipper allt kladd med vatten Har en droppfri och älskar den.
    Glas kan han dricka ur men det kommer så fort att han ibland får det i fel strupe.

Fd veronicameddetjävligtlånganicket
  • Fru Indosaurie

vi använde aldrig flaska utan gick direkt på mugg. Känns som att det blir lite väl mkt onödigt spill med ett glas vid 8 månader.
    Våran dotter är 1 år nu och kan inte riktigt hantera en mugg utan lock, skulle bli lite jobbigt att servera välling i snapsglas.

Opinions are like assholes. Everybody has one.
  • KERI

Min son tar inte napp och vet inte hur man suger ur flaska. Han blir bara irriterad och frustrerad.
    Pipmuggen passar perfekt för honom.

• TeeTee

Ha ha ja till välling förstår jag!

det har inget med golf att göra
  • Mylla

Karl gillade inte pipmugg eller flaska först så jag gav honom ur glas från början. Han kunde dricka själv ur glas ganska tidigt, bara han var törstig. Sen fick man ju ställa det utom räckhåll, var han inte törstig åkte det ut.
    Nappflaska hade vi till vällingen sen, fick det att funka när han var 6-7 månader. Men pipmugg struntade vi i. 

• Ellpi

Vi har det som alternativ till flaska som vi inte behövt använda då jag har ammat och vi inte har gett välling. Vi låter honom dricka ur vanlig mugg också och det går utmärkt men fördelen med pipmugg är att han kan hålla och dricka själv.

• doddit

Vi använde varken nappflaska eller pipmugg. Han fick dricka ur glas direkt. Det gick jättebra.

• ZagasMamma

jag använder pipmugg, en droppfri sådan, för då kan hon gå runt o dricka, och dricka när hon själv är törstig utan att man får vatten överallt!

dricka ur glas kan hon redan, och har kunnat ett tag.. men då vill vi helst va med, då glasen kan gå i tusen bitar och det kan bli vatten överallt!

• Vanillagold

Använder spillfri pipmugg ute på promenader, använder den även på natten. Min tjej har alltid varit en stor vattenälskare så den följer med på promenader i bilen osv
    Vid alla måltider dricker hon ur glas...

Mamma till Lia bus
  • Ragnar

Pipmuggen började vi använda då han var lite över ett år gammal och den är perfekt i bilen och då han vaknar på natten. Han har alltid pipmuggen med vatten i ett hörn i sängen och dricker själv om han vaknar och är törstig. Vi matbordet har han däremot alltid druckigt ur vanligt glas utan problem från det att var lite mer än 6 månader och började dricka annat än mammas mjölk. Han fick bröstmjölk ur kopp då han var själv med pappa innan dess.

• MissLilo

mams nappflasksa som e omgjord till pipmugg och eskas gilalr jag.

Har haft de där man bar trycler ditt ovh de spranck coh gick sönder en ftert nåon gång.

• MissLilo

MEn använder det bar till soen eller om det ska drickas nåt kladigt til dttern. Hon älskar att hälla ett glass upp o ner med aft och så hinenr jag inte torka upp förrrän kvällen och det har då torkar in i golvet.

Svar på tråden Varför pipmugg?