• Amye

Husvisning idag men en rökdoft i huset:-(

Vart och tittat på hus idag och det är jättefint och vi är intresserade

MEN problemet är att mannen som bott där har rökt pipa(2 år sedan han dog) och kvinnan som bor kvar röker utomhus men lukten finns kvar där än och tapeterna är ju fula och gula. och det var en "gammal" rök!

Finns det något man kan göra åt den lukten går det att få bort?

Självklart ska vi tapetsera om och byta golv då det även fanns heltäckningsmattor som måste ut!

Vad skulle ni gjort? Köpt och rustat eller strunta i det?

Stolt mamma till två töser kärlek
  • Svar på tråden Husvisning idag men en rökdoft i huset:-(
  • Alle

Totalrenovera ytskiktet, ibland behövs även en luftrenare av något slag för att få bort allt.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • TvåM

Vår förra lägenhet var inrökt men vi tapetserade om och det försvann. Ibland kan man behöva patenta väggarna (fast jag vet inte riktigt hur man gör...) innan man målar/tapetserar.

• AnniPanni

Det finns speciell målarfärg som man använder på väggarna som liksom kapslar in röklukten.

• AlexandraK

Pruta! Rökdoft är en bra anledning till att pruta. Så har ni mer pengar till att fräsha upp stället!

• Viran75

Jag skulle köpt o rustat det... För oftast så försvinner lukten bara av att tapetsera om, gärna måla om taket. Och eftersom ni ändå skulle tänkt er att riva ut heltäckninsmattan så ska inte det vara någon fara...
    Men som Alle skriver, renovera ytskiktet på insidan så räcker det.
    Lycka till med hur ni än gör!

• dinos

man kan även sätta ut små skålar med ättika i huset det brukar ta rökdoft ganska bra och att man kanske tapetserar om och då även målar om taket med en färg som kapslar in nikotondoften även att nikotinet inte kan tränga igenom och ge fläckar.

vi köpte ett litet radhus nu och det var inrökt och idag känner man ingen lukt alls från att någon skulle ha rökt inne.

William och Savannahs mamma.
  • Amye

Oj tack för alla svar dom kom snabbt

Vi är två intresserade och huset isig är billigt ändå (725 000 tusen)

Den andra var bara villig att lägga 675 000 och vi kan då tänka oss att buda till max pris)

Men vad skönt att man kan ta bort rökdoften för jag blev lite kär i det lilla huset!

• AlexandraK

Blev du kär i huset ska du inte låta någon rökdoft stoppa er! Bjud 685'! Äckligt med rökdoft i hus - men det blir ni av med. // Rökare

• Amye
    AlexandraK skrev 2007-08-09 12:32:48 följande:
    Blev du kär i huset ska du inte låta någon rökdoft stoppa er! Bjud 685'! Äckligt med rökdoft i hus - men det blir ni av med. // Rökare
    Jag är ju en FD rökare som smyg röker ibland och jag tycker det e snuskigt men då blir det ju till att renovera innan vi flyttar in
  • Tingelina

Uscha! Jag jobbade hos en mäklarfirma ett tag, vi hade visning på en jättefin lägenhet på klockrent ställe på söder i stockholm. MEN, den luktade så mycket ingrott tobaksrök att de flesta av spekulanterna flydde hals över huvud.

Så absolut, pruta pruta! Och som andra sagt i tråden, riv loss allt gammalt ytskikt och måla med spärrfärg (vad det nu heter...?) och tapetsera om.. Förhoppningsvis försvinner lukten då.

Svar på tråden Husvisning idag men en rökdoft i huset:-(