• happy72

Flickrum - rött eller lime/rosa? TIPS tack!

Hej!Kan bara inte bestämma mig vilken färg vi ska inreda dotterns rum i.. Antingen lite tuffare med rött eller snällare med pastelliga lime med rosa detaljer. Möblerna blir ialla fall vita. och så gillar jag prickigt.

Vår dotter blir snart 1 år och vi har flyttat till en ny fräsch lgh, dags att inreda hennes rum! Det är vita tapeter.

Tips och råd? Trist med pastell eller det som håller i längden?
    Tips var man kan hitta limegröna gardiner, lampor, etc? (sthlm eller internet)
    Överhuvudtaget, var kan man hitta roliga och fina barngardiner?
    TACK!

• Svar på tråden Flickrum - rött eller lime/rosa? TIPS tack!
  • minnapinna

Rött är skitsnyggt med prickigt, tycker jag.

Nora 15/7 -06
  • Fru D77

Jag blandade rött och rosa i Alvas rum, har lite bilder i galleriet.

• Skummis

Rött kan ju få rummet att krympa om man har det på alla väggarna. En röd fonvägg är inte riktigt samma. Annars tyckte jag lime lät skitsnyggt o så kanske några få pastellrosa detaljer till det!

♥♥ Längtar till januari ♥♥
  • Millo

Jag har vitt som grunfärg i dotterns rum sedan har jag blandat rött och rosa jag med. Snyggt!

• Pormoicheia

Jag tror mer på dom lugna färgerna på rummet då rött är en "arg" och "stressande" färg.
    Visserligen beror det väl lite på nyansen också men i det stora hela.

Rött på en fondvägg kan nog kanske dock funka.

Apprentice Moraltant
  • Sarah å Leia

Jag har chili rött på kort väggarna, och flamingorosa på de långa. 

Mamma till världens bästa Leia
  • miss misan

kan du inte behålla de vita väggarna å göra lite limegröna prickar i olika storlekar på väggarna? sen kan man ju använda tyger som färgsättare, gardiner, överkast, kuddar osv.

• zandrha

Blått eller grönt kanske?

• Pormoicheia
    miss misan skrev 2007-08-09 12:55:45 följande:
    kan du inte behålla de vita väggarna å göra lite limegröna prickar i olika storlekar på väggarna? sen kan man ju använda tyger som färgsättare, gardiner, överkast, kuddar osv.
    Precis vad jag satt ock tänkte. Det här med att använda tyger och övrig inredning som färgsättande alltså.
    Apprentice Moraltant
  • Sarah å Leia

(finns bilder i standard mappen)

Mamma till världens bästa Leia
Svar på tråden Flickrum - rött eller lime/rosa? TIPS tack!