S60 Volvo är det en bra bil?! -01 till -04!
Ja det är min enda undran just nu, vi ska ha en ny bil och S60 är enda VOLVOn jag kan tänka mig. Eller rekomendera en annan bra bil under 150 000:-!
Ja det är min enda undran just nu, vi ska ha en ny bil och S60 är enda VOLVOn jag kan tänka mig. Eller rekomendera en annan bra bil under 150 000:-!
S60:n är en kanon bra bil! Väldigt sköna att köra också! Så kör på det!
puffelipuff snart åker vi kom igen några åsikter till!!
Jag gillar Volvos säten generellt, däremot tyckte jag den S60 jag hade förut hade det sämsta lastutrymme jag någonsin varit med om på en bil. Det var lågt och djupt, hopplöst att få in packning i. Bytte snabbt ut den mot en V70.
Förvånansvärt liten o trång, kanske dags att kolla på S80 istället..?
Kolla kostnaderna om du köper en T5.
Föregångaren 850 T5 kostade oss ca 10.000 kr/år i helförsäkring trots att den var tio år gammal.
Då var den ändå försäkrad i Volvia och jag hade 10 skadefria år.
Bostadsorten var hus långt ute på landet, långt ifrån en en halvstor stad, och därtill hade jag tillgång till enskilt låst garage.
Dessa bilar kan med andra ord vara våldsamt dyra att försäkra, speciellt om man bor fel.
Utseendemässigt så är ju S80/S60 snarlika..?
Bra val tycker jag! S60 T5 är en kanon bra bil! Har dock aldrig kört en, har bara kört en 2,4T som var lite upp skrämd i motorn! Men det är helt klart en bra bil med go motor!
Hoppas ni blir nöjda med valet av en bra bil!
Föregångaren var väl ändå S70? Iofs nästan samma bil men ändå. :-P
K J N skrev 2007-08-10 07:32:13 följande:
Kan tänka mig att ett redan trångt baksäte blir ännu mindre med en 2metare i framsätet, men har ni inte så ofta folk där bak så är det en skön bil.