• Katt123

Födelsedagsfika på jobbet

Jag fyller år på måndag och ska då bjuda på födelsedagsfika på jobbet. Vi är totalt 10 personer. Vad i hela friden ska jag hitta på? Har fullkomlig idétorka...
    Hjälp mig med era bästa enkla recept tack! (Gärna något med frukt eller bär!)

• Svar på tråden Födelsedagsfika på jobbet
  • Ellah

Har inga recept här ( googla så hittar du säkert) men morotskaka med glasyr, kladdkaka med vispgrädde eller frusen dajmtårta kanske kan vara något?

• Linny

Baka en Morotskaka (fast med äpple) Skitgott! Samma kaka som bas, men som sagt; med rivet äpple istället för morot. Ovanpå har du sedan samma sorts glasyr. Blir mums!

Har recept om du vill ha

• Katt123

Ellah: Kladdkaka är ju en klassiker som alltid funkar! Tack för tipset. Kanske med fruktsallad till?

Linny: Lät mycket gott och äpplen har jag ju i trädgården! Tar gärna recept, tack!

• Linny

2 ägg
    2 dl socker
    1/2 dl olja
    3 dl fint rivna äpplen
    2 1/2 dl vetemjöl
    1 1/2 tsk bakpulver
    1 tsk kanel
    1 tsk vaniljsocker

Glasyr:
    60 g philadelpiaost
    25 g rumsvarmt smör
    2 dl florsocker

Riv äpplen fint. Vispa ägg o socker pösigt. Rör ner olja och äpplen. Blanda mjöl, bakpulver,kanel och vaniljsocker. Rör ner mjölblandningen i äggsmeten. Häll i en smord och bröad form (1 1/2 liter). Grädda i nedre delen av ugnen i 175 grader ca 40 min. Ta ut och låt svalna. Blanda glasyren och bred över kakan

• Katt123

Linny: Lät väldigt gott, måste jag nog prova i helgen redan! Tack för receptet!

• LC Star

Jag hade med mig en sockerkaka och "Fluff" till det. Om du inte vet vad fluff är så är det marshmallows i krämig konsistens. Mums! Vart uppskattat.

• lantmamman

lite fusk, men uppskattat. chokladbollstårta:
    gör en sats chokladbollar, platta ut den, täck med smält blockchoklad och garnera. enklare blir det inte. de flesta gillar chokladbollar!

• Katt123

Fluff har jag aldrig hört talas om, lät gott!

Chokladbollstårta, mums! Så sugen jag blev och det är en timme till lunch! Måste helt enkelt baka i helgen!

Svar på tråden Födelsedagsfika på jobbet