• Andreas tjej

Tips på dopprogram och dukning emottages tacksamt...

Tänkte döpa sonen alt ha en namnfest.

Hur såg era program, inbjudningar och eran dukning ut på dopet?

Hade ni kaffe och fika efteråt eller riktigt mat?

• Svar på tråden Tips på dopprogram och dukning emottages tacksamt...
  • Twillan

Vi har haft lite olika mat, dukningar etc beroende på säsong. Dottern döptes i maj och sonen i september. Jag gissar att det blir ett höstdop för er del.

På vår sons september-dop dukade vi med vita linnedukar, blå linneservetter och sedan hade vi glasskålar med vatten och flytljus och rönnbär. På borden lade vi lönnlöv och rönnbärsklasar. Mycket dekorativt och skön höststämning.

Inbjudningar gjorde jag med dubbelvikta mörkblå kort. Inuti klistrade jag fast ett mindre kort i offwhite med inbjudan utskriven på dator. framsidan dekorerade jag med långa "hjärtrader" från Panduros serie "KarenMarieklip". Tackkorten gjordes i samma stil med samma saker, fast med ett kort på sonen förstås!

Dotternsinbjudningar och tackkort var liknande fast med vita kort och rosa siden band knutna runt. På dotterns maj-dop dukade vi med vita linnedukar, rosa pappersservetter, glaslyktor med värmeljus, rosa våreldar sattes ner i vita krukor med rosa silkepapper i.

Tyvärr har jag inga bilder på inbjudningar och tackkort.

Vårdopet bjöd vi på pastasallad och efter kaffe och tårta.
    Höstdopet bjöd vi på chili con carne och efter kaffe och tårta.
    Båda tårtorna har varit foto-tårtor med bild på barnet i dopklänning.

• Majan78

Döpte i juni. Hade vita pappersdukar på varje bord plus en vas med två rosor i. Hade också ett bord där vi ställde fram fikat - vit duk, flaggor, rosor, servetter och serpentiner. Allt i vitt, gult och blått. Bjöd på marsipantårta, bullar, kakor, kaffe och läsk.

Inbjudningskorten köpte jag på Gallerix.

Programmet för kyrkan gjorde jag själv. Ett dubbelvikt A4 med en bild på sonen och hans fullständiga namn på framsidan. Inuti var det ett foto på en sida, och på andra sidan texten till ena psalmen.

Svar på tråden Tips på dopprogram och dukning emottages tacksamt...