• BigBooobS

Urinsticka? Glukos? högt vad betyder?

Jag tog en urinsticka som jag har hemma pågrund av misstanke på uvi men ist visade de annan färg å glukos? e de sockret och vad menas med det ?

• Svar på tråden Urinsticka? Glukos? högt vad betyder?
  • Ylwis

ja du har för mycket socker i urinet, alltså risk för diabetes.

Mamma till Alvyn 051015
  • Ylwis

kontakta din läkare, ta ett morgon urinprov med dig dit och  be dem  kolla dig ordentligt

Mamma till Alvyn 051015
  • BigBooobS

okej.. kan det påverka min bebis?
    Kan de orsaka sammandragningar? ush e så dålig på allt det här

Ylwis skrev 2007-08-09 16:33:27 följande:
    ja du har för mycket socker i urinet, alltså risk för diabetes.
  • BigBooobS

Kan man dyka upp med morgon urin ? Imorgon? och be dom ta blodvärde?

Ylwis skrev 2007-08-09 16:34:03 följande:
    kontakta din läkare, ta ett morgon urinprov med dig dit och  be dem  kolla dig ordentligt
  • Ylwis

ring din BM nu eller i morgonbitti och prata med henne.

Mamma till Alvyn 051015
  • MH74

Man måste sköta grav. diabetes så att det inte blir bestående. Att det är skadligt för barnet, tror jag inte, men man måste hålla sockervärdena i schack. Sköter man inte det via kosten, kan barnet växa och bli större än genomsnittet. Kontakta din barnmorska så får du hjälp av dem.

Lycka till!

• Ylwis
    BigBooobS skrev 2007-08-09 16:36:01 följande:
    okej.. kan det påverka min bebis? Kan de orsaka sammandragningar? ush e så dålig på allt det här
    vet inte om socker i urinet kan  påverka det. vilken  vecka är du i? är du påverkad på ngt annat vis?

en  uvi däremot kan  påverka så man  får sammandragningar. var det bara gluckos det visade på stickan?
    Mamma till Alvyn 051015
  • Ylwis
    MH74 skrev 2007-08-09 16:38:46 följande:
    Man måste sköta grav. diabetes så att det inte blir bestående. Att det är skadligt för barnet, tror jag inte, men man måste hålla sockervärdena i schack. Sköter man inte det via kosten, kan barnet växa och bli större än genomsnittet. Kontakta din barnmorska så får du hjälp av dem.Lycka till!
    det behöver ju inte vara grav.diabetes bara för man har vid ett prov socker i urinet, kan  vara mkt som påverkar... man ska inte dra för stora slutsatser och  skrämmas.
    Mamma till Alvyn 051015
  • BigBooobS

Min sticka visar på Proteines, Gluckos, Ketones, Blood, Hemoglobn, tror inte de visar på urinvägsinfektion? tror ej att den är till för det?

Ylwis skrev 2007-08-09 16:44:25 följande:
    vet inte om socker i urinet kan  påverka det. vilken  vecka är du i? är du påverkad på ngt annat vis?en  uvi däremot kan  påverka så man  får sammandragningar. var det bara gluckos det visade på stickan?
  • Ylwis
    BigBooobS skrev 2007-08-09 16:46:24 följande:
    Min sticka visar på Proteines, Gluckos, Ketones, Blood, Hemoglobn, tror inte de visar på urinvägsinfektion? tror ej att den är till för det?
    det ska visa på dessa det är på dessa värden  du ser om du har en  uvi men  det jag menad är om det visade ngt på stickan  ex spår i blod, höga ket ochprotein?
    Mamma till Alvyn 051015
Svar på tråden Urinsticka? Glukos? högt vad betyder?