• Maroschka

Snälla ge mig era hemmakurer mot halsont.

Jag sitter här utan röst och med den värsta halsonta jag haft på många år. Lite tårar trillar allt fram ibland.
    Jag vet ju att det finns en hög huskurer...vet ni med er att dom FUNGERAT, att ni provart så dela med er.

Dricker te te och te men det lindrar ju bara i sekunden jag sväljer teet.

• Svar på tråden Snälla ge mig era hemmakurer mot halsont.
  • MariaN

hmm är inte säker att det hjälper men du kan ju alltid prova; gurgla med saltvatten, häll i massa honug i teet!

• fenixen

det finns några pastiller man kakn köpa på mataffären. De är en slags halstablett som är brun och som en kula. Ser un som en harskit, ligger i en vit liten påse med guldstrecvk på. Häll 8-10 st sådana i en kopp med het mjölk och drick. Det lenar väldigt bra.

• Jambosana

Gurgla lite vodka.

Annars varma och kalla saker. Ät mycket glass!Skrattande

• fenixen

det finns säkert något man kan köpa på apoteket, typ hostmedicin fast för halsen. Hör med personalen där, de ska kunna sådant.

• vis69

Att gurgla med ljummet saltvatten en gång i timmen hjälper faktiskt!

• Maroschka

Ok tack då ska jag banne mig gå och prova det. Fast det gör ju så ont att hålla bak huvudet och det gör ont att gapa och kan tänka mig att det gör ont som fan att gurgla
    Hur mycket salt ska man ha i da?

• JJJPKP
    Maroschka skrev 2007-08-09 18:11:43 följande:
    Jag sitter här utan röst och med den värsta halsonta jag haft på många år. Lite tårar trillar allt fram ibland.Jag vet ju att det finns en hög huskurer...vet ni med er att dom FUNGERAT, att ni provart så dela med er.Dricker te te och te men det lindrar ju bara i sekunden jag sväljer teet.
    Köp Fichermans halstabletter och koka upp lite vatten, lägg i två st och lite socker och smör.
  • annmi

Min man tar alltid Kall Glögg
    Själv har jag aldrig ont i halsen.."Peppar,Peppar"...

• Sussie Rose

Det är också bra att skiva ingefära rot,hacka lite timjan och koka upp i vattemlåt det sedan dra,tillsätt gärna honumg för smakens skull,drick sedan som the.

• Trynträ

Strepsils tycker jag lindrar det hela. Innehåller dessutom verkningsbara ämnen. Men det ska vara originalet för de andra smakar skit.

• love actually

1 mugg coca-cola
    saften från 1 citron
    1 bit ingerfära

..koka upp allt detta. Ta bort ingerfäran - drick! Smakar faktiskt inte så illa som man kan tro. Detta är även kanon då man är förkyld.

Svar på tråden Snälla ge mig era hemmakurer mot halsont.