• AsfaltsBlomma

Aktiviteter för 1-åring i Vellinge?

Vi är nyinflyttade till Vellinge och jag tänkte hitta på någon aktivitet med vår 1-årige son medans jag är mammaledig. Fick dock reda på att det inte finns någon Öppen förskola i kommunen.

Någon som också bor här och kan tipsa om bra aktiviteter? Finns det kanske kyrkans barntimme eller liknande här? Eller blir det till att bege sig till Malmö?

• Svar på tråden Aktiviteter för 1-åring i Vellinge?
  • lizzy

Vi är med nyinflyttade till vellinge.
    Har en dotter som är 14 mån.
    Har hört att det skall finnas en öppenförskolla, vet dock ej vad den hette eller låg.

• Ladiebird

Hej hej!
    Det finns öppen fsk i Skanör iaf, dock i kyrkans regi. Finns kanske det med i Vellinge?!

• Miason

Det finns en öppen förskola som är öppen två dagar i veckan. Den ligger vid Vellinge Gästis. De kickar nog igång till hösten igen. Sen är där ju Vanningen som har ett bra familjerum med varmt vatten i bassängen. Öppnar för säsongen den 26 augusti.Lycka till!

• AsfaltsBlomma
    Miason skrev 2007-08-15 20:18:31 följande:
    Det finns en öppen förskola som är öppen två dagar i veckan. Den ligger vid Vellinge Gästis. De kickar nog igång till hösten igen. Sen är där ju Vanningen som har ett bra familjerum med varmt vatten i bassängen. Öppnar för säsongen den 26 augusti.Lycka till!
    Så det finns en öppen förskola här iaf. Och som inte kyrkan håller i!? Låter bra. Vet du mer exakt var den ligger så jag vet var jag ska vända mig? Varm bassäng låter också bra så det får också testas. Tack för hjälpen!
  • AsfaltsBlomma
    Ladiebird skrev 2007-08-15 20:12:26 följande:
    Hej hej!Det finns öppen fsk i Skanör iaf, dock i kyrkans regi. Finns kanske det med i Vellinge?!
    Ja, ska visst finnas i kyrkan här i Vellinge också.
  • Miason

Det är kyrkan som håller i den men det märks inte. Jättefina lokaler och härliga fröknar. Jag tror de sjunger en sång med lite religöst i men det brydde inte jag mig om. Fika till självkostnadspris, jag brukade lägga lite till.I byggnaden bakom Vellinge Gästis alltså.

• AsfaltsBlomma

Aha, kyrkan iaf. Men då finns här ju iaf några olika alternativ som vi kan prova.

Miason skrev 2007-08-16 19:45:58 följande:
    Det är kyrkan som håller i den men det märks inte. Jättefina lokaler och härliga fröknar. Jag tror de sjunger en sång med lite religöst i men det brydde inte jag mig om. Fika till självkostnadspris, jag brukade lägga lite till.I byggnaden bakom Vellinge Gästis alltså.
Svar på tråden Aktiviteter för 1-åring i Vellinge?