1timmas promenad som gravid?
Hur länge rekomenderas att promenera som gravid? Är en timma för länge? en gång om dan?
Hur länge rekomenderas att promenera som gravid? Är en timma för länge? en gång om dan?
så länge du vill så länge du inte får problem av det....
motion är väl alltid bra även om man är gravid.
Så länge det känns bra för dig, kan du gå hur länge du vill!
Oj, det märker du nog ganska snabbt
Som de flesta redan skrivit så är det bara bra att röra på sig, jag har tyvärr börjat få problem med höfter, bäcken och rygg så jag pallar inte gå, stå, sitta för länge alls. Simmar gör jag gärna, det är enda gången man känner sig smidig ju
Är i v.34 nu, så det lär ju tyvär inte bli bättre framöver heller
jag gick 1 timma om dagen ända fram till förlossningsdagen. Jätteskönt underlättar nog förlossningen!
jag hoppas att man får gå...annars blir det synd om mina hundar
det känner man själv...vissa orkar knappt komma upp ur sängen, vissa springer maraton däremot kan jag behöva sakta ner ibland, men sen går det bra igen...
Jag gick en mil om dan tills babyn kom (vilade ngr dagar på BB) och sedan med babyn *ler*
Helt OK, så länge det känns OK. I slutet använde jag mama-babybelt, helt underbar (stödbälte) för magen!
Babe
Lyssna på DIN kropp! Gå bara så fort/långt/länge det känns bra!
Gammy: samma här, hundarna måste ut vare sig jag vill eller inte *ler*
Babe
Jag igen... *ler*
många rekommenderar ju att cykla, men för mig var det inte alls bra, fick ONT i magen... men promenader var skönt!
Jag gick massa massa de första 8 månaderna.. men sen började jag få sammandragningar om jag gick för fort.. kroppen säger ifrån om den inte orkar.. gå så mkt som känns bra:)