• Chicco

Rättvik/Leksand/Mora

Hej, första veckan i september ska vi upp på semester i dalarna. Vi har två små barn, så nu vill jag veta vad för kul som finns att göra där i september. Barnen är 1 och 3. Finns det några roliga lekplatser i rättvik, det är där vi ska bo. Är det något "kul" som händer nån liten marknad eller så ? Tipsa gärna om allt möjligt smått å gott !

• Svar på tråden Rättvik/Leksand/Mora
  • 7barns mamma

Hej där! Jag bor i Rättvik,men tomteland i mora var väl en bra ide tycker jag. En ganska sjysst lekpark finns det nere vid siljans camping,den brukade vi gå till när vi bodde nere i samhället. Annars tycker jag det är lite ont om såna. Marknad blir det tyvärr inte förrän första helgen i oktober. Uppe på lantbruksskolan har de ganska mycket djur man kan få hälsa på,det brukar ju vara uppskattat av de små i alla fall. Leksand har ju sommarland,men det skulle jag nog rekommendera till lite större barn. Vet inte hur länge det är öppet heller.
    Ja,nej det står nog helt still på ideer nu,hoppas nån kommer på flera som jag inte tänkt på. Annars kan ni ju alltid titta in hos oss på en fika.

• Susannna

Äventyret sommarland i Leksand

• Iorlover

Dalahäst tillverkningen i Nusnäs. /(kanske inte så kul för de små)

• Antivirus

Björnparken i Grönklitt, Orsa.

• Iorlover
    Antivirus skrev 2007-08-09 20:45:01 följande:
    Björnparken i Grönklitt, Orsa.
    Ja just! den ska ju vara jättemysig nu sen de byggt ut!
  • MissFörstånd

I björnparken i orsa finns nu också tigrar som kan vara kul att se.
    annars är de väl
    tomteland, mora
    sommarland, leksand (dyrt att gå in)
    enåbadet, rättvik
    björnparken, orsa
    styggforsen, boda kyrkby (2 mil norr om Rättvik)
    lekplatsen vid siljansbadets camping brukar vara uppskattad
    långbryggan 680 meter lång med fin utsikt, rättvik
    vidablick, rättvik

ja de finns nog lite småsaker.. kommer inte på någon mer dock.

(¯`°?.¸ ღ v.20 BF 29/12-07 ღ ¸.?°´¯)
  • siabellon

långbryggan i Rättvik är ett äventyr när man är liten - den känns oääändligt lång! Man kan springa järnet där (om man har modiga föräldrar eller föräldrar som också gillar att springa järnet ) Sen har ni Orsa Björnpark, det är kul med djur men ni ska veta att det är rätt jobbiga backar uppför såklart, tänker på att ni kanske har barnvagn.....tomteland har jag aldrig varit på men det kan nog vara kul för 3åringen. ha det så skönt o glöm inte att åka in på framtidsmuseet i Borlänge på vägen upp eller ner (tar för givet att ni bor neröver....)DET är skitkul för alla åldrar o de har en supermysig liten shop också.

Svar på tråden Rättvik/Leksand/Mora