drukit köra bil?
Har ingen aning om vart gränsen går vid intag av alkohol och körning. Självklart skulle Jag aldrig köra ifall jag drukit.
Men undrar om man kan köra bil i fall man drukit nästan en burk 4,5 % cider?
Har ingen aning om vart gränsen går vid intag av alkohol och körning. Självklart skulle Jag aldrig köra ifall jag drukit.
Men undrar om man kan köra bil i fall man drukit nästan en burk 4,5 % cider?
tror inte det är så farligt att köra då
men för mig är 0 tolerans alkohol o bilkörning
Det beror ju på. En 150-kilos man kan säkert det, eftersom han inte kommer upp i olagliga promille, men en liten kvinna kan inte hoppa i bilen efter en 4,5% cider.
Det varierar från person till person. Bäst att ingen sitter här och ger råd om vad just du klarar. Min fru blir full på 2 st 4.5or.
Det bästa är att inte dricka alkohol alls direkt inpå bilkörning.
Någon lättöl brukar vara ok.
Man behöver inte känna sig full för att vara över gränsen på 0,2.
nej det får man väl inte? man ska väl inte ens köra efter en folköl eller är jag ute å cyklar nu?
det är en tjej på ca 170 cm lång och ca 71 kg... Vet inte exakt.
Någon lättöl brukar inte vara någon fara på taket men det kan väl troligen också variera kraftigt.
Det är individuellt, en del klarar betydligt mer än andra. Har att göra med kroppsvikt, när man åt senast, hälsostatus, etc.
Drick inte alkohol om du ska köra direkt inpå eller inte så långt efter.
Enkelt.
Låt bli att dricka alkohol överhuvudtaget om du tänker köra bil. Enkelt!
Vänta iallafall 4 timmar efter den där enda cidern, kvinnor i standardstorlek (vi förutsätter att hon ätit normalt osv) förbränner cirka 1 cl starksprit per timme. En halvliters burkcider motsvarar ungefär 5 cl starksprit.