• Happy 2

Tjej som cnc-operatör?

Står i valet & kvalet om vad man ska utbilda sig till. Har tidigare arbetat inom vården & restaurang & butik, men är inget för mig. Ser hellre att få arbeta inom industrin & har kikat på komvux utbildning till cnc-operatör. Men är det verkligen ett arbete för en tjej? Är inte så stor i kroppen & har tidigare blivit nekad anställning hos ett företag inom industrin för att dom ansåg att jag var lite för kort pga tunga lyft etc. Men vad jag fattat det som så handlar cnc-operatör mer om att programera & övervaka maskiner? Vilket då inte kan spela ngn roll om man är lång eller kort? Finns det ens några tjejer här på fl som arbetar som detta? Övrigt sett, är det ngn som gått komvux utbildning inom cnc?

• Svar på tråden Tjej som cnc-operatör?
  • käxet

Jag e utbildad cnc operatör. Men jobbar dock inte som det. Här i Asås fanns det väl inga direkta jobb som det om man e tjej. Men vill du jobba inom verkstad rekommenderar jag svetsare.

• Dollars matte

Inte jag, men jag känner flera tjejer som jobbar med detta och stormtrivs. Så är du sugen tycker jag absolut att du ska prova på! Sök till en cnc-utbildning, du märker snart om det är något som passar för dig eller inte. Man kan ju alltid hoppa av om man inser att det inte funkar.

Svar på tråden Tjej som cnc-operatör?