Medel för att ta bort lösnaglar?
Undrar om de finns ett medel man kan köpa för att ta bort salong-naglar hemma?
Undrar om de finns ett medel man kan köpa för att ta bort salong-naglar hemma?
doppa dom i Aceton så "smälter" dom!
har rekryl på naglarna, smälter de oxå?
Dom kommer inte att försvinna helt men de tappar fästet så du kan slita loss dom! Lösnaglar ska ju ha ett speciellt borttagnignsmedel just för att de andra skadar nageln.
ok.. hur länge ska man ha dom i acetonen lr skulle man bara doppa?
Ta aceton på en bomullstuss, lägg mot nageln och vira sen lite folie runt så tussen sitter kvar. Efter några minuter kan du kolla. Man brukar behöva fila bort det sista, men det går lätt eftersom acetonen har löst upp nageln.
Lycka till!
Nja du häller ju upp Acetonet i en skål sen sitter du där en stund. Olika hur lång tid det tar men pilla lite i kanterna så kommer Acetonet in under.
ok tack så mycke för tipsen!
som sakt aceton funkar men sen finns det ett medel av märket depend finns på txe Åhlens ssom är som en gele som man lägger på så smälter det och det är bara att plocka bort... Glöm inte att tvätta händerna jätte noga efterråt smakar inte gått och ångerna är ju inte så nyttiga dom heller..
funkade ganska bra efter säkert halva burken med aceton hehehe-.. men dom gick inte sönder,mina vanliga naglar iaf hihi ser fräsha ut tack å lov
du ska dränka en bomullstuss i aceton och sen vira in de i folie och sitta med de i 20 minuter sen om inte allt går bort så ska du fila bort resten. jag har tagit bort mina på detta viset 2 ggr. och det funkar det va min nagelteraput som sa de till mig :D Lycka till :D
de funkade bara bra
Dränk en bommullstuss med kemiskt ren aceton utan olja, vira den runt nageln, ta gladpack runt så acetonen inte kan "andas" och sätt en liten gummisnodd runt. Låt verka i 10-15 min och fila sen bort resten. Lycka till!!