• In vivo

Är yoghurt bättre än fil?

Är det fler än jag som får halsbränna av fil? Har ni provat yoghurt istället, vilken sort, har det fungerat bättre?

• Svar på tråden Är yoghurt bättre än fil?
  • lata kocken Johanna

det är väldigt olika för olika personer

men mild yoghurt brukar vara ganska snällt

• Pernilla3

Fil är ju rätt surt till skillnad från yoghurt. Slutatde själv med fil och började med yoghurt under förra grav 2004 och besvären lättade- Åt fil en gång efter och fick ont i magen direkt så nu håller jag mig borta från filen.

• In vivo

Jag får nog testa yoghurt, så att jag får lite variation på min frukost. Börjar bli trött på att bara äta smörgås(jag är ingen "smörgåsmänniska").

• högbergarna

Om inte filen har tillsatta bakterier som i bacidofilus eller liknande så är youghurten mycket nyttigare för magen. Den innehåller naturligt sådana bakterier som är bra för tarmfloran... man kan använda youghurt till mycket... Tex smeta in sig med i underlivet om man fått svamp... Youghurt är bra. :) Haha.. Ja det är sant alltså.. Men nu till sådant som kan ha mer att göra med graviditet då... Halsbränna brukar ju vara ett problem... Jag har inte varit gravid länge men.. jag har lidit utav magkatarr i flera år och har provat olika metoder... Fil kan fungera för tillfället... som en lindring. Har man otur kommer halsbrännan tillbaka än värre. Youghurten hjälper till att få magen i balans och med tiden försvinner eller minskar halsbrännan...

Youghurtens lov!! :)

• Babe

Yoghurt innehåller väl mindre laktos, om jag inte har fel?!
    Jag fick rek. att börja med yoghurt när man ger smakisar till babyn, att börja med yoghurt innan andra mjölkprodukter...

Babe

• In vivo

Nu har jag testat mild yoghurt, och det fungerar utmärkt. Av fil fick jag halsbränna nästan direkt, men av yoghurten känner jag ingenting.

Svar på tråden Är yoghurt bättre än fil?