• Anonym (40 plus)

Hur vet man om man fått infektion i livmodern?

Har mens nu,men natten till igår var det inget blod på nästan en dag,och guben tryckte på,ville ha sex..jag med,men i sf med skydd förståss.
    Började,han druckit vin,inget bra stånd..typiskt,så kondomen som han skulle ha och jag trodde han hade (så tunna) på,som jag sagt till om,för infektionsrisken..var inte på - märkes väl när sperma rann ur mig. Ledsen,arg,orolig-skulle ju skydda oss!

dagen efter rann mkt blod igen,och klumpar,rinner varje dag (hade inte alls slutat),och - jag har nu ont i magen - eller livmodern,lite brunt och nästan svart blod kommer blandat med vanligt ljusrött,TYCKER det luktar annorlunda och mår lite illa.

Så orolig nu!
    KAN jag fått infektion/inflammation av samlag utan kondom mitt i mensen?
    HUR vet man det?
    Symptom?
    Svårt få tag på gyn,nästan omöjligt nu på sommaren,och på en helg.
    Någon som haft det och vet symptomen och vad man gör för att bli bra?

• Svar på tråden Hur vet man om man fått infektion i livmodern?
  • TheMilky

1. Om din karl inte är otroligt skitig och äcklig därnere så är risken för infektion liten. Dock verkar han inte ha alla hästar i stallet så att säga, men det är ju en annan diskussion.
    2. Infektion märks ibland inte, förutom smärta i livmodern då och då. Jag gick i två år med inflammation innan en läkare såg det. Är du orolig, gå iväg till en läkare!

• Anonym (40 plus)

Han hade duschat några timmar innan..men kanske varit på toaletten emellan..antagligen..men sen hade vi oralsex med,var ju inget blod alls på (nytvättade) mig,så han ville..aldrig gjort det under just mens förut,och inget blod som sagt förrän några timmar efter som kom ur mig..

Har ringt MVC - ingen där förrän måndag fast jag ringde före 12,lika på gyn på sjukhuset - "återkom på måndag"..på vår VC lät sköterskan generad när de inte har någon som helst gyn - utbild.läk. där,och den enda allmänläkaren de hade,sa hon,var fullbokad hela dagen,aldrig hört på en VC förut.

Hon rådde mig prova efter 16 eller 17 på ena stadens akut eller andra stadens närmaste,få se..vad de säger..

• Anonym

Har du infektion i livmodern så får du jätte hög feber och ev ont i magen, och blir jätte dålig. HAr haft det 2 ggr i och med födslar.

Men säger som någon annan sa verkar ju osannolikt att få infektion av samlag utan kondom, då skulle jag ha infektion flera gånger varje år.

• Anonym (40 plus)

Anonym nr 3
    Samlag utan kondom har vi alltid annars med - men nu var det just under mens - då man är extra infektionskänslig..orolig för den skull.
    Men man får alltså hög feber då? Har inte det,än,i af.

• Anonym (40 plus)

Anonym nr 3 - vad fick du när du hade infektion? Antibiotika?

Verkar inte få tag på någon - i af inte gyn - förrän måndag tidigast.

Svar på tråden Hur vet man om man fått infektion i livmodern?