• mammas gumsegos

Ni som kräkts innan verkar startat

Jag sitter här o kräks, kan inte se mat eller dryck. Känns inte som magsjukan.
    Pratade med BM hon sa att detta var vanligt inna verkar startar, hur var det för er som det började så här. Tog det lång tid innan förlossning??

• Svar på tråden Ni som kräkts innan verkar startat
  • Stoltmor

Med mitt första barn upptäckte jag bara så där vid 11 på morgonen på BF dagen att slemproppen gått o så startade värkarna direkt...  sen låg jag hela dagen i värkar o spydde o spydde tills jag kom in till BB vid 19.30 på kvällen.
    Va så slut då för jag spydde bara galla till slut... hade inte kunnat äta på hela dagen.
    Fick nå smärtstillande tablett eller nått då jag bara va öppen 1 cm men min man stog på sig o sa att vi åker inte härifrån...  för jag bara spydde o spydde.
    Plötsligt öppnade jag mig när jag slappnade av från tabletten att jag öppnade mig till 3 cm så då fick jag komma in på förlossningen
    Tydligen reagerar vissa med att spy så där?? men jag spydde aldrig innan utan de startade bara pang pom!
    Hoppas de är på G för dig
    lycka till

• mammas gumsegos

Hoppas jag med för jag har hela tiden sagt att mellan 10-12 kommer h*n

• alexia78

Hej!
    Min tjejkompis kräktes när barnet trängde sig ner som djupast i bäckenet, när de ringde på förlossingsdörren intill sjukhuset...Det ska tydl.vara ett av de trångaste utrymmena när den ska ner äna ner til "botten" liksom ...

Tänk om det startar för dig, då e det "snart" över å du har en liten en att ta hand om .

/LYCKA TILL

P.S Själv är jag i v.38.....å väntar krämpor jag med...

• Kajsa Bajsa

Jag kräktes under värkarbetet, tydligen är det någon vridrörelse bäbisen gör på "vägen" ut och som då touchar något därinne som gör att man kräks! Men jag mådde inte illa länge, det bara kom plötsligt och jag fick kasta mig över tvättstället. Detta var mitt under värkarbetet (fick vara på förlossningen hela tiden ända från det att vattnet gick på jobbet (huxflux bara) ca kl 14 då bäbisen bajsat i fostervattnet) kanske hade haft värkar i några timmar då, de började vid 17-18 snåret, kräktes kanske vid 20? Hon var ute kl 02.
    Det kanske inte är "samma" kräkningar som du beskriver, eller också så har du en lindrigare "utpassering" än så länge!

LYCKA TILL!

• mammas gumsegos

Jag hade ju inte så ont med första i början. Var ute o shoppade under latensfasen. Så kanske detta är starten till nått bra.

• mammas gumsegos

Jag återkommer, än så länge är det bara illamående o kräkningar. Vi får se om jag får fler goda symptom

• rosalin

jag kräktes aldrig inna verkarna satte igång, men jag mådde rätt illa. Gick och la mig för jag mådde dåligt och två timmar senare satte det igång. Sen gick det fort

Hur går det nu?

• mammas gumsegos

HAr fått liten svag värk i korsryggen. Inget annat än

• Mistyday

ja du här är det en till som är illa mående.. men mina värkar har slutat komma och förlossning sa att det bara att vänta.. har haft 3 sömn lösa nätteroch dagar med starka värkar.. så så slutar de bara upp.. grr.. vill att det är över någon gång.. denna värk i ryggen gör det svårt att ligga skönt.

jag hoppas det kommer igång snart igen.. vill ju se min bäbis

• mammas gumsegos

Min ryggverk har oxå blivit lite lugnare. Kanske kommer det igång igen snart.

• Coursell

Jag var hemma i köket när jag helt oförklarligt kände mig väldigt illamående och var tvungen att gå och kräkas. Det var vid 18:30. Så fort jag hade kräkts så mådde jag kanon igen.
    Klockan 01:00 på natten gick vattnet och värkarna började strax efter.
    Sedan kräktes jag en sväng till senare när huvudet trängde ner i bäckenet, vilket är väldigt vanligt.

• mammas gumsegos

Nu har jag en molande mensverk, kanske det är på G ändå

• Coursell

Hur går det? Händer det nåt?

Svar på tråden Ni som kräkts innan verkar startat