• karma5

Frågor om gummikläder!

Ska köpa gummikläder till dottern (snart 5 år) som hon kan ha i höstrusket men nu undrar jag lite om dessa kläder!!

1) HM:s gummijacka och byxor som finns i katalogen är de vattentäta och andas eller är de bara vattenavvisande och blir det alldeles fuktigt o varmt för barnen?
    Länk: shop.hm.com/shop/do&dept=BARN_FLI_SPO_REG

2) Är dessa kläder från Lindex bra? Det står inget om huruvida de andas och de är "bara" vattenavissande eller räcker det till en 5-åring? Det är ju inte så att hon kastar sig i varje vattenpöl hon ser men jag vill att kläderna ska tåla hyggligt mycket väta vid spöregn och "geggamoja-lek"
    länk: www.lindex.se/Products/Product.aspx&subid=825510&prodid=687924&parentid=0&color=687888&NewView=true

Vi har tidigare haft Po.p skaljacka+fleece och byxor så jag är van vid deras bra funktioner.

Tacksam för alla svar!

• Svar på tråden Frågor om gummikläder!
  • Pimkies

Jag har aldrig varit förtjust i dessa kläder där man inte kan ta av fleece fodret! jag tycker det är bättra att köpa ofodrad regnjacka och byxor, så man sen själv kan välja vad man vill ha under!

• game set match

Gummikläder tror jag knappast andas - det är ett vattentätt material och inget mer.

• Annan

Om det är hms fleecefodrade gummiställ så är det jättebra! Visst gummiställ andas inte men är helt vattentätt. Och senare på hösten (och om vintern blir lika dålig som förra året) så är de guld värda. Vår dotter använde sitt ställ i princip varje dag till dagis från okt-mars förra året, förutom de få snöiga och kalla dagarna hon behövde sin overall.

• karma5

game set match skrev 2007-08-10 17:43:01 följande:

Gummikläder tror jag knappast andas - det är ett vattentätt material och inget mer.
    Jag uttryckte mig nog lite fel, jag menar inte andas utan snarare om det finns ventilationshål eller dyl
  • karma5
    Annan skrev 2007-08-10 18:51:47 följande:
    Om det är hms fleecefodrade gummiställ så är det jättebra! Visst gummiställ andas inte men är helt vattentätt. Och senare på hösten (och om vintern blir lika dålig som förra året) så är de guld värda. Vår dotter använde sitt ställ i princip varje dag till dagis från okt-mars förra året, förutom de få snöiga och kalla dagarna hon behövde sin overall.
    Tack för svar! Låter bra, vet att jag har hört flera uttrycka sig som du men det var länge sedan och jag känner att jag behöver många åsikter, både neg och pos!!
  • karma5

Några fler som vill delge sina erfarenheter?

Svar på tråden Frågor om gummikläder!