• Romii

fula garderobsdörrar?

har nån några tips av vad man skulle kunna göra med sina garderobd dörrar??

mina garderober är inbyggda i lägenheten och när jag frågade om jag kunde få riva bort dom sa dom att det inte gick.. och jag kan tydligen inte köpa nya dörrar eftersom dom är så gamla att dom inte görs längre!!

vet att några har tapetserat sina dörrar och byt handtag och så.. men har ni några andra tips??

• Svar på tråden fula garderobsdörrar?
  • Nevada

Måla dom, men det kanske du inte vill?
    Annars hade jag tänkt säga tapetsera.. Det kan ju va fint!

Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren !
  • Aros rosen

sätta lister på och måla om dem brukar vissa gööra. Sen tog ideerna slut...

♥ (¯`°?.¸ ♥mina hjärtan Lucas och Oscar ♥¸.?°´¯) ♥
  • Romii

är det någon som har tapetsera eller något annat fiffigt med dom? har ni bilder?

• mimmipigg

Man kan visst köpa nya dörrar! Finns massor med firmor som gör måttbeställda dörrar, då får man snygga innanpåliggande gångjärn också (osynliga alltså) samt att dörrarna täcker hela stommen liksom. Brukar vara samma firmor som gör måttbeställda köksluckor.

Det är ju iofs dyrare än att renovera de man har. Man kan lämna in dem för sprutlackering också.

Nya moderna handtag (från IKEA t ex) brukar piffa upp!

• flixflax

Man kan göra nya dörrar. Men det kostar en del. Du kan även kolla blocket där säljer folk en del gammalt.

Beroende på vilket material det är kan du även lämna in nyvarande dörrar till en firma som fixar dem tex vita.

• AnLeNo

Finns ju massor av lister och trädetalöjer man kan sätta fast på dörrarna för att piffa upp dom!

Lägg dej inte i, sa han som sket i sängen.
  • Wilowa

Tapetsera dem med en fototapet!

29 augusti öppnar IKEA i Karlstad!
  • Romii

vart fixar man foto tapet dah??

• Wilowa
    Romii skrev 2007-08-10 13:47:03 följande:
    vart fixar man foto tapet dah??
    Vet ju inte var du bor, men här finns det fotoaffärer som fixar det. Hör dig för i fotoaffärer och affärer som säljer tapeter! Sedan kan det ju vara snyggt att sätta speglar på dem med!
    29 augusti öppnar IKEA i Karlstad!
  • Saris2

Klä in dem i tyg!
    Det har jag gjort med flera av våra tråkiga garderober. Bara till att häfta med häftpistol på insidan...måste klart vara dörrar som hänger utanpå garderoben så att säga. Finns många fina tyger som passar bra till det.

• Tyshaa

satt upp en skena med tyg som gar att dra at bada hallen

Svar på tråden fula garderobsdörrar?