• en blev två

v.33 och jag är så trött på att vara Gravid!

Måste få gnälla av mej lite.
    Väntar tvillingar i slitet av September och jag är så trött på att vara gravid!! Vet inte hur jag ska palla 5-6 veckor till.
    Svårt att andas, kan inte sitta eller ligga bekvämt.
    Är det någon mer som känner som jag och hur ska vi få tiden att gå fortare?

• Svar på tråden v.33 och jag är så trött på att vara Gravid!
  • Emab

Jag är också i vecka 33 och har varit sjukskriven hela graviditeten pga foglossningar, kräkningar, lågt blodtryck, lågt hb mm och känner att det är lååångt kvar...Kan inte heller sitta eller ligga bekvämt och på ul så sa de att liten inte kommer att bli så liten, runt 4 trodde de!

• smurfliten

Jag är i v 32+3 idag och är också grymt less på allt nu.. Vill bara ha ut bebisarna men samtidigt vill man ju inte att dom är för små.. Så de måste vänta till v 37+0 men sen SKA de ut!!!

Jag sover fruktansvärt dåligt, svettas, dricker och kissar jättemycket.. Orkar inte göra mycket på dagarna heller eftersom jag får sammandragningar vad jag än gör.. Så det blir att sitta här (då gör det ont i ryggen istället), tvätta ngn maskin (men den tar ju slut såsmåningom)..

Jag borde sitta med dotterns fotoalbum så det är klart för jag lär ju inte ha någon tid sen.. Sen måste vi fixa vårt bröllopsalbum.. helst innan vår ettårsdag (26/8).. Har varit liiiiite lata med det kanske..

Vad kan man mer göra utan att anstränga sig.. Vila och läsa böcker! Jag ska åka till ica Maxi idag och köpa pocketböcker - dom har köp två betala för en!

♥ Spöket Emma 050623 ♥ Två små tjejmyror BF 1/10 ♥
  • ame3

Vad skönt att höra att ni mår lika som jag!:))Jag är oxå rysligt trött på denna grav och är beräknad 2 oktober.Sammandragningar så fort jag rör mig och svårt att sova och ett himla rännande på toa.Vi får stå ut ett tag till tjejer! Kram på er!

• Tettan

Jag kände exakt som du, tyckte att nog kan väl barnen titta ut lite tidigare.

Men jag gick tiden ut och blev igångsatt på BF, vilket jag är glad för idag. Jag har nämligen hört om vilket krångel det varit för de som fått prematurbarn, de har fått åkt in och ut på sjukhuset, fått mediciner och jag vet inte vad, för sina barn.

Mina har varit friska från dag 1 (förutom någon förkylning emellanåt) och de är 16 månader idag.

• Smaley

Jag är också fruktat trött på denna graviditet.. har också haft mycket problem... men visst tänker jag på att det borde vara bäst för de små att stanna inne lite till, men behöver bara klaga lite!!!

• Ompisia

Till alla er Lycka till.. Är bara i v 17 o mår fortfarande prima men det kommer antagligen att bli sämre Har redan lite tryck neråt men annars ännu inget att klaga på...

• Carmo

En till som börjar bli lite less...
    Jag har både-och-känslor. Vill ju att de ska stanna till vecka 36-37 samtidigt som det vore skönt om de ville titta ut...

Är i vecka 34, går in i vecka 35 på tisdag. Så, står jag bara ut till vecka 36 eller 37 så...

Jag försöker få tiden att gå genom att surfa på internet, pyssla hemma (typ tvätta), läser bok m.m.
    Men det är ganska trist...

Vi bjuder hem vänner lite då och då - oxå ett bra, och trevligt, sätt att få tiden att gå...

• Möken76

Hej alla!
    Samma här, totalt less
    Är i vecka 36+3 nu, och känner bara att det är tungt och jobbigt.

Jag har haft en väldigt lätt graviditet, fram till för två veckor sen,
    då började jag få ont i ryggen, sover dåligt på nätterna och har enormt svullna fötter .

Såå, nu fick jag klaga lite oxå, hihhii

Det är som ni säger, bara och stå ut. Men jag hoppas att när jag går in i vecka 37, att dem kommer, hoppas hoppas....

Kram på er!

//Tanja

• VISDOM

Jag är oxå total LESS på detta nu...Låg inne redan i vecka 25,då min livmodertapp börjat påverkas..Sen har jag legat inne 5ggr till sen dess..Har fått alla medel som finns för att stoppa,o även kortison till bebisarnas lungor...

SÅ DET ÄR OTROLIGT....Här sitter jag än...Är nu i vecka 36,o mår skit..Kan inte sova,,har så himla ont..Svettas konstant..Mår illa..Fötter svullna som fotbollar....Ja ni vet

Japp,nu har jag klagat av mig lite med Ha det så gott tjejer

• Carmo

Åh, samma som jag...
    Jag har svårt att somna, vrider och vänder på mig... Och sover inte så jättebra när jag väl har somnat...

Möken,

Jag har oxå ont i ryggen för att det är så tungt, svullna fötter och så denna jobbiga halsbränna...

Städade lite idag, bara plockade undan och torkade lite. Men gick ju inte att hålla på länge alls... Fick snabbt ont i ryggen och molvärk...
    Man kan ju knappt göra något längre...!

Nåja...

Hihi, fick jag klaga lite till...

• Ia 75

Hej Tjejer, jag vill också klaga lite! Är i v 33 och redan less. Sover jättedåligt, tror att det ska bli bättre nästa natt för jag är så trött, men icke så nicke. Har lågt hb och lågt bltryck. Måste ränna efter min 1½-åring på dagarna. Är så trött ibland att det gör ont i kroppen. Försöker sova när hon sover på dagarna men när ska jag var lite själv då? Fantiserar om hur pigg jag ska bli när bäbis kommit ut, förutom att jag nog inte får sova då heller.......
    Så, nu har jag klagat klart!

• Tettan

Ni som är i slutet av graviditeten, vill bara delge en sak som jag reflekterade över bara en vecka efter jag fått mina grabbar.

Jag upptäckte att jag liksom bara "flög" upp för trappen. Kände mig så lätt och smidig så jag kände fullkomlig lycka. Något att se fram emot kanske.

• Möken76

Tack Trettan för peppningen, det behöver vi

Nu har min reumatism börjat bråka med mig också,
    ååh inget är bra . Har ont ont ont,

Jag försöker verkligen påminna mig själv att det är inte så lång
    tid kvar, MEN det känns verkligen jobbigt nu.

Kram på er andra kämpare

/Tanja

• L7671

Är också i v 33. Det har gått bra fram tills nu men det börjar bli tungt nu. Halsbrännan blir bara värre för var dag. Jag får inte göra något heller för jag har högt blodtryck så man blir väldigt uttråckad. Sömnen är kass svettas som en gris varje natt.
    Nu har jag klagat av mig lite skönt.
    Kram o lycka till till er alla

• VISDOM

Tettan

Tack för den peppingen..Skulle verkligen vara skönt att vara lätt som en fjäder

Sen är det ganska skönt att se att man inte är ensam med sina besvär heller...Belöningen kommer ju sen

• ame3

Vad skönt:) att ni mår som jag ,trodde nästan att det var fel på mig...!Jag trodde aldrig att man kunde vara så här trött.Man e le lös i kroppen och ont i lederna och kan högst sova 2 timmar i sträck innan jag måste upp och röra på mig.Har så ont o höfterna!!!!!

• Hemmamedbarn

Åååååh, vad "härligt" att höra att man inte är ensam!
    Är i v. 33 och har börjat gnälla en hel del nu... (Iofs gnällde jag otroligt mkt de första 17 veckorna också då jag måde ILLA, men sedan dess har jag mått fint och varit pigg & gla'. Men nu är jag tillbaka i gnällträsket sedan nån vecka).
    Har samma problem som er andra: sover högst 1-2 timmar i sträck då det gör så ont att vända på sig eller för att jag måste kissa (4-5 ggr/natt) dricka, svalka mig...
    Fötterna är svullna och ömma. Kan bara gå korta sträckor. Är trött, klarar inte städa/böja mig - och vi som skall flytta nu i skiftet aug/sept...
    Blir superirriterad på att magen är i vägen när jag skall diska eller nå något. Öppnar och stänger kylskåpsdörren rätt i magen hela tiden - den är större än vad jag tror tydligen. Har en liten 15 månaders att ränna efter, lyfta, bära upp och ner för alla trappor...
    Har börjat få en hel del förvärkar också.

Så jag har också börjat tröttna nu, men vill såklart att bebisarna inte skall komma ut förrän de är "redo" att möta jordelivet utan en massa mediciner och neovistelse... Så det är bara att stå ut ett tag till.
    Jag är ju jättelycklig egentligen!! Och så glad att bebisarna mår bra och växer fint och ligger duktigt med huvudena nedåt ;)
    Men det var allt skönt att gnälla lite här.

• Carmo
    Tettan skrev 2007-08-12 00:14:57 följande:
    Ni som är i slutet av graviditeten, vill bara delge en sak som jag reflekterade över bara en vecka efter jag fått mina grabbar.Jag upptäckte att jag liksom bara "flög" upp för trappen. Kände mig så lätt och smidig så jag kände fullkomlig lycka. Något att se fram emot kanske.
    Tack för peppningen!
    Det behövs...
Svar på tråden v.33 och jag är så trött på att vara Gravid!