• Toksöt

Vad får man inte skicka till USA?

Jag ska posta ett paket till USA och har försökt ta reda på vad jag inte får skicka.. men hittar ingenstans där jag kan få reda på det.. Är det någon som vet vad man inte får skicka?! Jag har bl.a tänkt skicka kläder, smycken, bok, hemmagjord dvd, knäckebröd, handdukar, godis, reklam om Sverige... vill lägga i något mer men vet inte vad än...

• Svar på tråden Vad får man inte skicka till USA?
  • Toksöt

..ingen som vet vad man inte får skicka till USA...

• Farth Vader

Har du försökt ringa till Tullen? Dom borde ju veta vad dom letar efter

Jag har flera gånger skickat paket till USA med blandade godbitar. Kläder, tidningar, cd-skivor, godis, knäckebröd osv och allt jag skickat har kommit fram utan problem.

• Toksöt

mamma mona: Gladjodå.. jag har försökt ringa tullen i Frankfurt men det gick inte så bra.. knappvalen funkade inte.. jag är inte så rädd för att det inte ska komma fram utan att de får betala skatt.. hände nämligen en gång.. summan blev större än innehållet.. så jag frågar igen..
    ..ingen som vet vad man inte får skicka till USA...

• Themis

Man får nog inte skicka talibaner har jag hört...och inte Jan Guillou heller.

Och inte ryska programmerare som faktiskt kan bevisa att DOM skrev viss kod först och att det därför är aningen tyket när amerikanska skitbolag försöker ta patent på deras upptäckter.

Men annars finns det säkert en massa man kan skicka också...

• LAMadde

Du får inte skicka köttprodukter (fisk, kött, fågel). Godis går bra.. knäckebröd borde gå bra.. Istortsett det enda du ska tänka på är att du inte kan skicka saker som kommer fr växter eller djur (typ insekter och sånt och det antar jag att du inte kommer skicka haha).

Oftast så öppnar dom paketen, men jag har aldrig varit med om att dom plockat ut nåt från de paket jag fått av mamma hemma i sverige. Hon brukar jämt skicka godis och sånt.. har även fått lite hundgodis och sådär, det blev jag förvånad att dom inte tog i tullen..

Men sålänge du inte skickar knark lr nåt så borde du inte behöva oroa dig över att det inte kommer fram

• Farth Vader

Bimsan .

...och jag som precis tänkt skicka iväg en taliban. Vad ska jag göra av han nu?

• Lady Gaga
    Farth Vader skrev 2007-08-10 23:42:16 följande:
    Bimsan ....och jag som precis tänkt skicka iväg en taliban. Vad ska jag göra av han nu?
    stuva in honom i frysen i väntan på bättre tider, eller pröva att sälja honom på ebay eller tradera
    ~äta här eller äta påse?~
  • Velour

Så fort jag såg din rubrik tänkte jag på "Koranen". De kan ju tro att du är en terrorist.

O skickar du ett vykort nån gång, signera den inte med ett namn som kommer från Mellanöstern. Då tror de att du vill hota dem, hahaha!

• bedasplace

Prova med Maos lilla röda.....går det bra går ALLT bra.

• Lady Gaga
    Farth Vader skrev 2007-08-10 23:56:21 följande:
    Hikaru: Haha, jag tror jag skickar honom till Bimsan i stället
    haha, ja talibanen kan ju komma till nytta om hon känner att hon behöver avreagera sig lite  --->
    ~äta här eller äta påse?~
Svar på tråden Vad får man inte skicka till USA?