• Pimkies

Ni med erfarenhet av BAMSE overall och regnställ!

Jag är inne på att köpa BAMSE vinteroverall och regnställ nu till hösten/vintern!

Läste att overallen var fodrad med fleece var det lika i förra årets modell?
    Lät varmt och bra iom att vi är rätt mycket i fjällen på vintrarna och de bli ändå uppåt -20 där vi bor också!

Regnstället är det väldigt tätt eller andas Bra?

• Svar på tråden Ni med erfarenhet av BAMSE overall och regnställ!
  • BusGrogg

Jag har regnstället till min tös och tycker det fungerar bra,med tanke på hur hon leker och bökas när hon är ute så håller de vätan ute bra
    Overallanfrågan överlåter jag till någon annan,då jag ej har erfarenhet av den

• Cindra

Och jag har haft overallen, till en 1 1/2-åring, och den var helt suveränt bra, varm, go och stod emot väta väldigt bra. Har inte haft regnstället men hört andra som varit väldigt nöjda med det!

• Aros

Regnstället fick högsta betyg i senaste ViFöräldrar (som kom igår). De två senaste regnställen vi köpt har varit bamse och vi har varit jättenöjda. Sonen druttlar omkull mycket, åker kana på rumpan över stenar osv, men regnstället har aldrig gått hål på (ser knappt nött ut heller).

Vinteroverall har vi inte köpt med BAMSE men däremot annat från Lindex och det har vi varit jättenöjda med. Höll värmen jtätebra och sonen var aldrig blöt elelr kall.

Aros - stolt mamma till ♥ Agaton ♥
  • Cindra

Nej, jag tyckte inte den var klumpig, funkade jättebra!

• Mamsingen

Regnstället är jättebra, har till min dotter. Kolla in på tradera ofta kan man hitta begagnade där som nästan är i nyskick.

The way I see it we´re all on the Hindenburg, so why argue for a windowseat...
  • Knyttet88

Jag köpte vinteroverallen till min pojke för 2 år sedan och då var den INTE att rekomendera. Han låg mkt på knä och satt på rumpan och den blev tunnsliten fort där så det läckte in på kläderna under.
    Men kanske har de förbättrat den sedan dess.

• Kallemero79

Jag har ingen personlig erfarenhet av Bamse regnställ till min son (är för liten än) Men på jobbet (är förskollärare) tycker jag att de är jättebra! Rymliga och följsamma, utan å vara klumpiga! Min svägerska (även hon jobbar på förskola) sa att de hade fått bäst i test för nån vecka sen...
    Nu pratar jag bara om regnstället.

• Cindra

Hm, undrar om det finns olika typer av Bamse-overaller? Känner iaf inte alls igen mig i Knyttet88:s beskrivning. Finns en bild i mitt galleri på den Bamseoverall vi hade!

Svar på tråden Ni med erfarenhet av BAMSE overall och regnställ!