• limefrukt

Uppsala tips

Hej!
    Skulle vilja ha lite tips på någon trevlig restaurang i Uppsala. Tänkte åka dit och fira vår bröllopsdag och vill hitta en mysig restaurang med god mat och skapliga proser. Gärna skapligt centralt då vi kommer bo på hotell inne i stan och har kankse lite svårt att ta oss ut utanför stan. Har ni några bra tips, och helst med kort vägbeskrivning/adress...
    Vet ni samtidigt hur det är med öppethållningtider på söndagarna inne i centrum, i augusti?
    Tacksam för svar och hjälp!

• Svar på tråden Uppsala tips
  • jasaman

Efter som att jag tidigare ahr bott i uppsala och även jobbat lite inom branchen det hänger ju lite på vad ni är ute efter jag har jobbat på en jätte mysig Grekisk restaurang och med handen på hjärtat innan jag börgade där så vad det en av mina största favoriter Kanon bra mat trevlig personal och jätte mysigt..
    Taverna Akropolis heter den det finns dock två med samma namn med inte samma den jag rekomenderar ligger på syslomansgatan i uppsala gång av stånd ca 10 min från stora torget..
    Gillar ni inte Grekist så har ni svenssons eller kanske flustrett båda ligger centralt...

• limefrukt

Tack för svar!
    Sysslomansgatan, är det den som ligger nere vid ån?

Någon annan som har nåt bra tips?

• Happyforever

Tavernan är jättebra! Lite mysig är åxå Tzatziki som ligger vid ån, åxå grekiskt! Gillar man kött ska man absolut gå till Kött, kök och bar på väderkvarnsgatan! Vi går JÄMT dit för de har så otroligt bra mat, tänk den som fick äta deras hjortinnerfilé varje dag...
    Ha det trevligt i Uppsala!

• limefrukt

Kött, kök och bar är det alltså namnet på stället?? Lite udda namn, så man blir ju osäker. Tror kanske att mannen gillar kött bättre än tanken på grekiskt. Ska höra med honom sedan.

Någon som vet hur det är med öppettider på söndagarna, inne i centrum?

• andlin

På Uppsala Turisms hemsida www.uppland.nu/ finns det en massa restauranger under mat och dryck. Ofta står det länk till restaurangens hemsida och där borde det väl stå öppettider.

Vi firade vår bröllopsdag på Il gusto cucina italiana, det var väldigt god mat (första gången jag åt middag där). Såg först ut att vara väldigt lite mat på tallriken, men när vi hade ätit upp varmrätten var vi väldigt mätta, så det var mer mat än vad man trodde. De har en karta på sin hemsida.

Hade först tänkt äta på Paparazzi, men de hade inte öppnat efter sin renovering då.

Kött, kök och bar som rekommenderades är också väldigt bra tycker jag och Tzatziki gillar jag också.

Hoppas att ni får det trevligt i Uppsala

• AMV

Kök, kött och bar är som sagt jättebra men lokalen är inte speciellt mysig om ni vill ha det:
    http://www.restaurangkött.se/

Paparazzi är trevligt och gott:
    paparazziuppsala.se/

Har inte varit där själv men 1&1 Kök & Bar ska också vara bra och mysigt, ligger centralt vid ån.

• Jambosana

Il Forno vid universitetetshuset har supergod mat! (S:t Olofsgatan, nästan högst upp)
    Trattoria Comedia på Skolgatan är en annan hit.

Svar på tråden Uppsala tips