• bamsefan

pergotime.....när ägglossning......???

Hej på er.
    När man tar pergotime.Ifrån 5 dagen och i 5 dagar.När beräknas ägglossningen komma då? Kommer den tidigare i cykeln eller följer kroppen sitt egna tempo? Hoppas ni förstår vad jag menar.Är just nu lite vimsig i huvudet av värmen.....

• Svar på tråden pergotime.....när ägglossning......???
  • ollson

Jag har ätit 2 kurer av pergotime å jag har ingen aning om när jag ska ha äl så jag började testa på dag 11 så testade jag tills jag fick utslag

It´s nice to be inportant, but it´s more imortant to be nice
  • Dollars matte

Den kan komma tidigare, senare eller precis på pricken som vanligt. Allt beror på hur du svarar på medicinen. Omöjligt att säga, alltså. Har hört om tjejer som har fått den bara någon dag efter sista tabletten, dvs dag 10 eller 11, själv har jag som senast fått på dag 25.

När livet inte tar de vägar man har tänkt sig får man helt enkelt rita om kartan.
  • C r e d o

Det är vanligt att Pergo ger lite senare ägglossning. Jag har alltid ägglossat mellan dag 18-23, totalt 12 kurer har jag tagit. Det är även vanligt att man inte ägglossar på varje kur så ge inte upp.

• LillaAnna72

Med pergo ägglossade jag kring dag 12 eller 13 - alla tre kurerna. I vanlig cykel, dvs utan pergon har jag äl samma tid, så för mig blev det inte någon större skillnad.

• Selenea

Dag 18-19 för mig...så det är nog rätt individuellt. Jobbigt när inte ÄL-tester fungerar p.g.a. PCOS:n...men jag har turen att känna när jag har min ÄL iaf.

• AMO

Dag 18 ibland 19 brukar jag få ÄL, jag får utslag på CB´s ÄL test och känner oftast av när det är på gång

• Krusbär

Första kuren åt jag dag 5-9 och fick utslag på testet dag 22. Andra kuren åt jag dag 3-7 och fick utslag på testet dag 13.

Vet inte när/om jag haft egen ÄL.

• Jempan

Ja har nästan lika regelbunden cykel sen innan. ÄL på dag 14 förrutom den sista då jag fick utslag på dag 16.

• Kickan 84

Hade ÄL på dag 22 med pergotime, trodde det var för sent men det var det inte!

Ett litet pergomirakel! ♥ Jag ska bli pojkmamma ♥ BF 23/9 2007
  • Alvia

om äl-en blir försenad hos vissa när dom äter pergo, hur blir det då man inte alltid har äl???

ღ ♥ ღ Jag har en dröm! ღ ♥ ღ
Svar på tråden pergotime.....när ägglossning......???