• Rättfram

Brukar du känna dig malplacerad ofta?:(

Själv brukar jag känna mig malplacerad var jag än befinner mig, jag vet inte alls varför det känns så men det är ju inte så jättekul att uppleva att man inte riktigt passar in. Fast det är ju dock BARA en känsla jag har:(

• Svar på tråden Brukar du känna dig malplacerad ofta?:(
  • sheeba

Vad menas med malplacerad? har aldrig hört det innan.
    Men finns finns det ställen där man känner att man inte passar in.

• Mumin

Nej, bara på tillställningar då alla pratar om kläder, smink och ooooar och skriker: guuuuuuud vilken underbar kjol vaaaaaaar har du köpt den?

Ingen kan allt, men alla kan nå´t. Man får väl vifta med den stump man fått!
  • Mickis74

Ja...ganska ofta, men inte alltid på ett negativt sätt.

• Rättfram
    sheeba skrev 2007-08-10 18:32:18 följande:
    Vad menas med malplacerad? har aldrig hört det innan.Men finns finns det ställen där man känner att man inte passar in.
    Malplacerad= placerad på fel ställe, en upplevelse att man inte riktigt hamnat rätt.
  • Mickis74
    Mumin skrev 2007-08-10 18:33:45 följande:
    Nej, bara på tillställningar då alla pratar om kläder, smink och ooooar och skriker: guuuuuuud vilken underbar kjol vaaaaaaar har du köpt den?
    Åh, vad jag känner igen det där då
  • Solstrålen76

Ja, jag tror att jag vet precis vad du menar, så har jag det oxå. Det är antagligen nåt som bara sitter i huvudet men det gör inte saken mindre verklig för det. Kanske någon har bra tips på hur man kan bearbeta detta, det verkar bara bli värre med tiden...

• sheeba
    Rättfram skrev 2007-08-10 18:35:41 följande:
    Malplacerad= placerad på fel ställe, en upplevelse att man inte riktigt hamnat rätt.
    Okej, ja dte har man ju känt ett antal gånger också känns det som om alla glor om det nu är personer runtomkring.
  • Rättfram
    sheeba skrev 2007-08-10 18:41:49 följande:
    Okej, ja dte har man ju känt ett antal gånger också känns det som om alla glor om det nu är personer runtomkring.
    Precis, så känner jag också och jag haaaatar det:(
  • Rättfram
    Mumin skrev 2007-08-10 18:33:45 följande:
    Herregud vad patetiskt:(
  • Rättfram
    Solstrålen76 skrev 2007-08-10 18:38:37 följande:
    Ja, jag tror att jag vet precis vad du menar, så har jag det oxå. Det är antagligen nåt som bara sitter i huvudet men det gör inte saken mindre verklig för det. Kanske någon har bra tips på hur man kan bearbeta detta, det verkar bara bli värre med tiden...
    Håller med dig fullständigt:)
  • sheeba
    Rättfram skrev 2007-08-10 18:42:46 följande:
    Precis, så känner jag också och jag haaaatar det:(
    Ja jag gillar det inte heller och värst är det ju när folk värkligen glor!
    Innan när man var lite blyger så tittade man bara ner i marken men nu glor jag tillbaka eller säger något.
  • Lusthan

jodå det händer ganska så ofta. dock inte med mina närmaste vänner eller min kära sambo. men annars så känns det som om jag kommer från en annan planet...

• Rättfram
    Lusthan skrev 2007-08-10 18:49:32 följande:
    jodå det händer ganska så ofta. dock inte med mina närmaste vänner eller min kära sambo. men annars så känns det som om jag kommer från en annan planet...
    Hahaha:)
  • Lusthan

hehe, jo men det är ofta så det känns. man är typ på universitetet och försöker prata med sina gruppkamrater, jag kläcker ur mig nått som oftast går hem bland mina andra vänner och helt plötsligt sitter det ett antal människor och bara tittar på mig precis som att jag sagt något mycket konstigt. jag själv tycker att jag har varit mer försiktig än jag brukar vara men uppenbarligen inte tillräckligt.

jag är inte särskilt korkad och tycker väl kanske inte att jag är det största snillet på planeten men jag vet att min tankeverksamhet brukar fungera på ett vettigt sätt. jag har väl i och för sig en humör som inte alltid funkar överallt men brukar ändå kunna anpassa mig ganska så bra. men just nu så står det stop helt enkelt.

jag har tänkt att det kanske har att göra med att jag är hörselskadad och att jag automatiskt blir mer osäker då. men jag hör ändå ganska bra och använder inte alltid mina hörapparater.
    så jag börjar starkt misstänka att jag kommer från en annan planet och att det är därför jag oftast känner mig så felplacerad...

Svar på tråden Brukar du känna dig malplacerad ofta?:(