• Lantani

Solkräm på dagis. står förskolan för det?

Köper ni själva solkräm till dagis till era barn eller gör förskolan det? Har jobbat lite då och då som vikarie på förskolan och var där igår och jobbade. eftersom det var soligt och varmt väder smörjde vi in barnen. Förskolan stod för solkrämen, men de ordinarie sa att när dessa flaskorna med solkräm var slut skulle föräldrarna själva köpa solkräm till sina barn på dagis.

Hur är det på era barns dagis? Får ni ta med solkräm eller står förskolan för det?

Anledningen till att jag tar upp detta är för att jag är nyfiken. tyckte nämligen att det blir lite rörigt när man har 15 småbarn och alla har vars en egen solkräm.

• Svar på tråden Solkräm på dagis. står förskolan för det?
  • Vombell

Solkräm köper vi själa och ställer på barnens hyllor. Det är inte säkert att alla vill/kan ha samma solkräm.

• Gul13

På vår förskola står föräldrarna för solkrämerna.

• Bri

På min dotters förskola har alla barn egen solkräm.

• marina7712

Vi får stå för solkrämen själva. Tycker också att det borde bli rörigt men så är det här iallafall. Bor i Sölvesborg, Blekinge.

***Everytime you throw dirt you'll loose a little ground....***
  • fabler

Nu har jag ju än inge egna barn men vet att min brorsdotter får ta med egen och att i norge när jag var barnflicka så fick tjejen med ta med egen solkräm till barnehagen.

• ella och noel

På Ellas förskola får vi ha med egen solkräm. Barnen ska ha på sig när dom kommer om det är soligt och vi tycker att dom behöver.

Sen på min förskola, där jag arbetar, har föräldrarna ibland lagt ihop en liten slant och köpte en flaska som finns till alla.

• rosmas

Där jag har jobbat tar föräldrarna med egna krämer, men personalen kan självklart smörja in. Dels för att en del barn kanske är känsliga och inte kan använda vilka krämer som helst!

• Kickans mamma

vår förskola smörjer itne barnen det får man göra innan man går hemifrån

• blommanigbg

Har faktiskt inte hört ngt alls om ngn solkräm från min sons dagis.. Men ni skulle kunna ha varje barns solkräm i sitt blöjfack.. Och smörja det vid första blöjbytet... Kanske?

• Börnen

Alla har egen solkräm (märkt tub på sin hylla), liksom de har egna sängkläder, blöjor, kläder, stövlar etc.

♥Emil 050611♥ och ♥Maja 061116♥
Svar på tråden Solkräm på dagis. står förskolan för det?