• Toviz

Vad göra åt hicka på en vecka gammal bebis?

Våran bebis hickar mycket nån som vet om jag gör något fel när jag ammar och hur man kan göra så att hon slutar att hicka, nån som har ett tips?

• Svar på tråden Vad göra åt hicka på en vecka gammal bebis?
  • Ananaspaj

Bäbisar hickar...en del ofta andra sällan. Det är inget farligt och jag tror inte de lider av det. Det går över, du gör inget fel.

• havre

Hej å hå!
    Hickan kan oftast gå över om du ger lite till mat, efter en stunds hickande. Mina barn har alltid haft mycket hicka, men då jag ammaat lite till efter en 5 min när hickan börjat så brukar den i regel sluta. Iaf för oss!!.
    Lycka till// vEra

• danitra

min son hickade jättemycket redan i magen. Dom lider inte av det så du behöver inte oroa dig, amning/flaskmatning kan hjälpa.

• julia81

att värma dem brukar hjälpa. Lägg om en filt och håll i famnen så hon blir varm

• lantmamman

vår dotter hickade ett par ggr dagligen tills hon var typ fyra mån. när jag tänker efter hickade hon i sömnen också.och i magen. typ jämt. men hon är ok. det störde inte henne.

• Pearl

Vi fick tips på BB att man ska hålla huvudet varmt om de får hicka. Så på med en mössa så ska hickan sluta.
    Min mamma sa också att man kan ge bebin en tsk ljummet vatten, då klöks bebin och hickan slutar. Låter kanske inte så skoj, men är ju inget farligt.

• danitra
    Pearl skrev 2007-08-10 20:38:40 följande:
    Min mamma sa också att man kan ge bebin en tsk ljummet vatten, då klöks bebin och hickan slutar. Låter kanske inte så skoj, men är ju inget farligt.
    Då tycker jag att det verkar bättre att låta dom hicka, dom lider ju inte av det.
  • Jennjen

På neonatal fick vi uppvärmda små filtar att lägga på ranens huvuden när de hickade...funkade super på Alex ivf

Svar på tråden Vad göra åt hicka på en vecka gammal bebis?