• Selma77

Var köper man en kam mot skorv i hårbottnen?

Vår 1-åriga dotter har fullt med skorv. Har hört talas om att det ska finnas en särskild kam mot detta. Var finns den att köpa?

• Svar på tråden Var köper man en kam mot skorv i hårbottnen?
  • Shirley

vet inte nåt om kammen men däremot en salva, receptfri på apoteket mot skorv. En jättebra salva!!!! All skorv var borta på några dagar och då var det mkt skorv innan.

Sophie - Mamma till Liam 0202, Ebba 0307, Felicia 0410, Nova 0605 & Freya 0706
  • Pixy

Säger bara en sak; Salsyvase! Kanske är den du också menar, Shirley? Iaf så funkar den jättebra för att ta bort skorv.

• Mama72

Luskam brukar funka bra... prata med dom på Apoteket.

• BeccaGrodan

nu kanske det finns olika sorters skorv men min 7 månaders hade skorv när han va runt 5 månader, jag maserade in babyolja i hårbottnen när vi badade så fick de sitta i kanske 5 min o sen tog jag en vanlig liten platskam och kammade igenom håret ännda nerifrån botten, inte hårt men såg till att ta överallt sen sköljde vi o nästan alla skorv va borta, gjorde samma sak nästa gång vi badade o sen hade han ingen skorv mer

Att man kan älska någon så mycket så fort!
  • Zizter

säger som BeccaGrodan.. babyolja är det bästa! min pojk hade skorv när han va liten.. då va de babyolja som gällde.. badda hårbotten me olja innan han somna och lät de ligga över natten.. sen på morgonen va det bara att kamma bort med vanlig plastkam!! han fick även nu vid 12 månaders ålder åxå och jag gjorde likadant! då gick allt bort på en gång'!

Vem behöver dokusåpor när familjeliv.se finns????
  • Shirley

Det jag menar heter Borago, testa det... det funkar jättebra!

Sophie - Mamma till Liam 0202, Ebba 0307, Felicia 0410, Nova 0605 & Freya 0706
  • Myspys77

Har också testat Borago, superbra! Står att man ska smörja tre gånger per dag i typ en vecka men vet flera där skorven försvunnit efter en endaste smörjning! den luktar inte lika mycket som den andra krämen som finns på apoteket har jag hört. När det gäller kam så bör det vara tätt mellan pinnarna så att skorven fastnar. Köpte ingen speciell kam utan en vanlig plastkan funkar.

• kusinen på väg

Massera in vitt vaselin som får sitta i en stund ta sedan en luskam o kamma igenom håret. Vips så är det borta....

Svar på tråden Var köper man en kam mot skorv i hårbottnen?