• maried

Svart kyl och frys?

Vår kyl och frys håller på att gå sönder, så vi ska köpa nya. Vi har hittat en modell från Husqvarna som vi gillar, men frågan är vilken färg vi ska ha?

Vitt känns trist och rostfritt lite passé, så nu funderar vi på svarta, men vi är lite oroliga för att det ska se konstigt ut i vårt kök...

Vi har ekgolv, ekluckor, ljusgrått kakel och vit/ljusgrå bänkskiva. Tror ni det skulle passa med svart? Eller vilken färg ska vi annars ta? Vi kan inte bestämma oss! Tack för hjälpen på förhand.

• Svar på tråden Svart kyl och frys?
  • maried

Jag puffar lite, vill gärna ha åsikter... Vad är nästa kylskåpsfärg efter rostfritt?

• marina7712

Tror nog att det hade funkat! Svarta vitvaror är sååå snyggt. Jag hade köpt det svarta utan att blinka...

***Everytime you throw dirt you'll loose a little ground....***
  • Jii

Låter snyggt - men svårt att säga utan att se bilder.

• Tigerunge

Låter jättesnyggt, kör på det.
    Lite ot kanske, men jag såg en svart tvättmaskin häromdagen och den var också ursnygg.

• Marlene B

Tror att det blir för mörkt med det ek-kök ni har. Rostfritt passar då bättre 

Svarta vitvaror passar nog bäst i ett vitt kök med grått golv.

• Kickan 84

Skulle satsa på något ljusare....

Ett litet pergomirakel! ♥ Jag ska bli pojkmamma ♥ BF 23/9 2007
  • maried

Tack för alla åsikter! Idag har vi beställt kyl och frys i svart, det ska bli spännande att se hur det blir när det kommer på plats.

• Catz

Va spännande. Om du vill får du gärna visa en bild sen på hur det blev.

• principisessan

tror det blir riktigt fint med svart kyl o frys.. skulle gärna ha det själv men bor i hyresrätt så man köper ju inte direkt nya vitvaror. Men jag såg att det finns nån form av plastfilm som man kan ha på kylskåpet och på det sättet få dem svarta, men jag får se om det blir av.

• MillionStars

Oh, vi letar också efter svarta vitvaror. Kanske inte helsvart utan med någon rostfri/aluminium detalj på. Vi har kollat mycket på Gorenje och vi tycker de har snygga grejer! MEN deras kyl/frys (RK-ORA-E) har så väldigt liten. Sen har man ju inte hur stor budget som helst heller!

• hylero

Jättefint m svart. Jag skulle byta bänkskiva t svart också.

Svar på tråden Svart kyl och frys?