Barnflicka - ett alternativ?
Jag o min sambo funderar på att skaffa hemhjälp. Vi båda arbetar mycket o vet aldrig hur dagen ser ut. Vissa dagar slutar vi riktigt tidigt, vissa dagar sent. Varierar vecka från vecka. Förskolepersonalen verkar redan tycka att vi är väldigt "besvärliga" med att hela tiden ändra schemat. Så nu har vi funderat på att skaffa barnflicka, som hämtar lillen på dagis de dagar vi inte kan hämta o även ta hand om städning, matlagning o inhandling. Någon som har erfarenhet? Jag funderar på att sätta upp en ansökan på högskolan, att vi erbjuder boende + lön mot barnpassning nägra dagar i veckan.
Jag ser ingen annan utväg just nu. Tror att det skulle göra gott för oss. Så att vi får mer kvalitetstid åt sonen, då vi väl är hemma o slippa tänka på alla "måste göra saker".
Vill inte att han ska vara på förskolan mer än 6 timmar om dagen. Försöker lämna honom sent, men de stänger kl 17.30, vilket är jäkligt störande.... Där har vi problemet!
Önskar diskutera med andra familjer som valt att anställa hemhjälp / barnflicka. Hur gick ni tillväga?
Mvh Årgång 77