• Millan83

Pastasallad med klet?

Är det någon som har ett gott recept på en pastasallad, kall, med creme fraiche och kanske äpple i? Fick för ett par år sedan men får inte tag på receptet. Var supergott!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-11 16:11:43:
    Alltså, ingen sallad med korv, grönsaker osv, utan den ska tjänstgöra som potatissallad!

• Svar på tråden Pastasallad med klet?
  • Sofis

Är intresserad jag med! Ska ha italiensk pastasallad på ett buffébord om en vecka. Det enda jag vet, eller ja kanske... är att jag nog ska ha pesto i. Men jag antar att jag kommer slänga i typ pasta, lite kruksallad, körsbärstomater, creme fraiche, färsk basilika (kanske) och så kanske något mer... om jag inte hittar något bra recept dvs

17/8 har vi varit gifta i 5 år
  • JKBP

Jag har ett recept. Håll till godo.
    1 burk creme fraiche
    1 ½dl majonäs
    1 msk senap
    1 purjolök
    1 grön paprika
    1 gurka
    1 äpple
    3 dl kokta kalla makaroner
    1 grillad kyckling
    tabasco, salt och peppar

Hacka pujo, paprika, gurka och äpple. Skär kycklingen i små bitar. Blanda creme fraiche och majonäs, senap Lägg allt sedan i en stor skål och blanda. Peppra efter behag.

• Pärlemor

Hej, jag brukar göra en pasta sallad med lite vad man har hemma, men grunden brukar jag ha:

*pasta
    *pesto
    *körsbärstomat
    *rödlök
    *ruculasallad
    *salt o peppar eftersmak
    *ev. oliver, soltorkade tomater, mm.
    * salami alt. kyckling är god i men det är god som den är, har den till grilat.

• If I Could Turn Back Time

denna har ju ingen cream friash, men den duger

800 gr kokt potatis
    125 gr majskorn
    3/4 dl matolja
    ½ dl vinäger
    2 msk senap
    2 msk dill
    2 msk persilja
    salt och peppar
    Gör så här: Tärna potatis, lök. Låt majsen rinna av. Vispa samman dressingen. Rör ihop
    Lycka till!

Svar på tråden Pastasallad med klet?