• Mlm Jenny

Hur långe normalt med blödning från underlivet på spädbarn?

Hej !

Har en liten flicka som nu är hela 6 dagar gammal :)
    Varje gång jag byter blöja så har hon en liten röd fläck i blöjan. Jag vet att det är normalt i början men frågan är hur länge det är normalt. På patienthotellet i Malmö sa dom att det kan små flickar ha de 3-4 första dagarna och jag menar nu är hon 6 dagar gammal och fortfarande har hon blod som kommer.

Vad säger ni som vet?

• Svar på tråden Hur långe normalt med blödning från underlivet på spädbarn?
  • minimono

Har för mig att vår dotter hade ca 2 veckor så det är nog inget konstigt.

• Familytime

Har bara fött pojkar och säger bara; VAA? Blöder de ur underlivet?? Gud, va lite jag vet om töser, alltså! Tur att nån sa det, så jag inte svimmar om jag nån gång skulle få en tös!

q
  • wity

Min dotter var drygt en vecka när hon slutade "blöda"

Älskar mina 2 små trollungar.....
  • devega

vi väntar en tjej med bf 3 september och jag har inte hört nånstans att de blöder. varför gör de det?

• desi

har inte d med salter att göra men att det sen går bort?

♡Stolt Mamma till Moa Grace♡
  • VISDOM

dom kan ha som en liten "mens"....Detta är inte alls ovanligt på nyfödda tjejer....Det kan vara lite upp till en vecka eller så,,så du behöver inte vara orolig.....Skulle det öka på något sätt,så får du ringa o prata med BVC..

• wity

Till mig sa de att jag hade fört över massa hormoner till min lilla flicka.
    Så det var som en liten mens för lillan (mer som en liten blodig flytning).

Älskar mina 2 små trollungar.....
  • VISDOM

wity Precis så är det,,,dom kan få några mjölkdroppar i brösten med..

• TaBz

Min tös blödde i en vecka ungefär. Lite läskigt tyckte jag också men det är inget att oroa sig för.

• Tillififf

Hade jag aldrig hört talas om... ändå har jag en dotter på 2år.
    Man lär sig nåt nytt varje dag 

♥ (¯`°?.¸ ♥ Linnéa & Oliver ♥¸.?°´¯) ♥
  • Majras

Det är inte blod, det har som någon skrev med salter att göra. Så hade vår kille också de första dagarna när han föddes, däremot har tösen inte haft det

• Joje

Men... är blodet som kom i blöjan rött (alltså som blod brukar se ut) eller är det ljusrött (som när man lägger en tomat på papper och det blir lite rött kvar)?

Min son hade ljusrött - berodde på vätskebrist och att salter utsöndras i njurarna... helt ofarligt.

• Amye
    Puff skrev 2007-08-11 21:52:23 följande:
    Men... är blodet som kom i blöjan rött (alltså som blod brukar se ut) eller är det ljusrött (som när man lägger en tomat på papper och det blir lite rött kvar)?Min son hade ljusrött - berodde på vätskebrist och att salter utsöndras i njurarna... helt ofarligt.
    Typ rostfärgat såg det ut på mina töser men ack så rädd jag blev och plinga på BM som tala om att det inte var någon fara
    Stolt mamma till två töser kärlek
  • VISDOM

det här som händer med nyfödda tjejer har inte med saltena att göra..Det är en slags hormongrej...Vi fick beskrivet av läkaren att det var som ett slags"mens",,,o detta händer bara nyfödda flickor...Dom kan även få några droppar mjölk i brösten

• limon

Har en dotter på ett år och hon blödde inte alls. Dock kom det något ljusrött i urinen de första dagarna.

• TaBz

Det är ju inte alla som blöder, de flesta gör det inte.

Vad jag förstått kan både flickor och pojkar ha lite blod i urinen, så det blir små ljusröda prickar i blöjan. Det har med salter att göra och är inte farligt.

Den här mensliknande blödningen som en del nyfödda flickor har är en annan grej om jag förstått rätt, och den beror på hormoner från mamman. Inte heller farligt!

• Lyckliga ja

barn.. blöda .. i underlivet.. gör dom det??? o varför..???

• Pingys mamma

Min lilla tjej blödde också ett par dagar och barnläkaren sa att det var hormoner.
    Inget farligt alltså men jag hade aldrig heller hört talas om det så jag fick nästan en hjärtattack!!

• Mlm Jenny

Jag är lite orolig nämligen för min dotter blöder lite fortfarande från underlivet och hon är nu 8 dagar gammal. Jag trodde att det skulle försvinna efter bara typ 3-4 dagar...

Svar på tråden Hur långe normalt med blödning från underlivet på spädbarn?